Förpackningen öppnar möjligheter

PUBLICERAD: 25 februari 2014
UPPDATERAD: 25 februari

Oavsett om värde skapas genom lägre kostnad för en produkt eller tjänst eller genom bättre kvalitet, flexibilitet, tillgänglighet handlar det om att synliggöra detta värde för mottagaren. När det gäller konsumentprodukter handlar det också om att göra sig igenkänd.

Ett varumärke byggs upp av många komponenter. Men en sak är klar, när det gäller att kommunicera de värden varumärkesägaren vill att produkten ska vara laddad med till konsument, spelar förpackningen en huvudroll.

Förpackningskunskapen är viktig, inte bara för de stora företagen med väl tilltagna budgeter för marknadsföring. Den är essentiell för det lilla, lokala företaget, som har så mycket kvalitet och känsla att förmedla.

Den 25 mars är målgruppen främst små och medelstora företag när organisationen Packbridge arrangerar Packbridge efter 3 på Krinova i Kristianstad. Krinova har fokus på mat, miljö och hälsa och vi befinner oss då i livsmedelsproduktionens Mekka. På Krinova finns till exempel TransforMAT som är en katalysator som hjälper småskaliga skånska livsmedelsproducenter att utvecklas. Över 850 skånska matföretag som ingår i nätverket.

Temat denna eftermiddag är ”Förpackningen öppnar möjligheter” och deltagarna kommer att få veta mer om hur man hittar rätt förpackning, hur man jobbar med design som tilltalar konsumenten och hur förpackningen kommunicerar och skyddar varan. Dessutom kommer vi att få ta del av ett case. Programmet kommer att presenteras inom kort. På scenen kommer designers, förpackningsproducenter och användare att finnas.

Mer information på Packbridges webbplats.

Läs vidare

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

VBS satsar på DTF, lasergravering och nya skärbord

Sign&Print besökte Borås för att få veta mer om iECHOs nya skärbord och upptäckte samtidigt flera andra spännande nyheter från återförsäljaren VBS.

DSC_8061

Ny teknik för flexibelt tryck på e-handelsförpackningar

Sealed Air har lanserat ett nytt on-demand-utskriftssystem som levererar skräddarsydda utskrifter i sent skede på sekundär- och transportförpackningar.

BeautyBoxIpack2x

Heidelberg: Nu kommer AI-revolutionen till tryckbranschen

Sign&Print på plats på "Home of Print" hos Heidelberg: ✓AI-styrda flöden tar besluten i tryckerierna från 2025 ✓Digitalpressen Jetpress 50 ✓Förpackningspressen Boardmaster

DSC_7868

Senaste nytt

Sydsvenska tryckerier förfasas över elpriset: "Katastrof"

Priset på el är ämnet på allas läppar ute på tryckerierna just nu.

FotoJet---2024-12-12T113241.082

Det här bjuder vi på i nya Sign&Print!

Nu är nummer 578 av Sign&Print på väg ut i brevlådorna! Årets sista nummer har tema Skyltproduktion. Trevlig läsning önskar redaktionen! 

FotoJet---2024-12-11T145923.534

Den 3000:e Versafiren levererad av Heidelberg

Tyska Schöttner Druck har investerat i digitalpressen Heidelberg Versafire för tredje gången. Det är det 3000:e Versafiresystemet som levererats.

_Hans_Schoettner_Versafire

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529