Den årliga Re-board Partner konferensen ägde rum i Norrköping 10-11 juni. Det var 25 Re-board-konverterare från hela världen som deltog i konferensen. Syftet med konferensen är att stärka Re-boards globala partnernätverk, dela idéer och lära sig om nya möjligheter och Re-board produkter. I år var det konverterare från länder som Japan, Marocko, Nederländerna, Polen och Storbritannien som deltog.
Konverterarna är Re-boards kunders kunder. Re-boards ”riktiga” kunder är distributörer som de har i cirka 90 länder runt om i världen. I Sverige är det Schneidler Grafiska som är distributör av Re-board och i Finland är det Wideco. Konverterarna köper Re-board från distributörerna.
– Dessa konferenser och partnernätverk som vi har med konverterarna är därför lite unika. Men för oss är det viktigt att skapa forum där vi kan träffas och få möjlighet att lyssna på konverterarna som är de som dagligen jobbar praktiskt med materialet Re-board för att lösa varumärkesägarnas önskemål, säger Andreas Hörnfeldt, vd, Stora Enso Re-board.
De konverterare som är partners väljs med omsorg och har genomfört ett särskilt utbildningsprogram om Re-board. Som partner får de extra värdefullt support och har bland annat tillgång till en användbar databas med färdiga designer och skärfiler. Partnernätverket består av drygt 150 konverterare från hela världen.