Ny svensk tryckeritjänst utmanar Vistaprint

PUBLICERAD: 12 mars 2015
UPPDATERAD: 14 november
Trycktjanst
Daniel Wisarve, Colourpicture.

Vill du som trycksaksköpare kunna välja leveranstid, kontrollera dina tryckfiler per automatik och få en helhetslösning till ett bra pris? Det erbjuder nyetablerade svenska företaget Colourpicture.se. med ett egenutvecklat system som förenklar hanteringen av trycksaker med egna motiv för alla typer av tryck på storformat, profilkläder, reklamtrycksaker, display, osv.

Tanken är att alla trycksaksköpare enkelt ska hantera processen från det att man bestämt sig för att beställa online, till det att man har produkterna i handen. Oavsett var i världen beställaren befinner sig är det alltid lika enkelt att se leveransstatus, hålla koll på priser och nya produkter samt att lägga nya beställningar. En funktion i systemet säkerställer dessutom alla trycksaker genom automatisk filkontroll.

– Detta erbjuder ingen annan idag. Vi ska bli det nya Vistaprint, fast med enklare hantering, nya tjänster och fler produkter i stora format, säger Daniel Wisarve, vd för Colourpicture.

Daniel Wisarve påpekar att en beställning hos Vistaprint görs på 12 klick. På Colourpicture hanteras samma procedur på endast fem klick.

I helhetslösningen samlas alla produkter på ett och samma ställe, det går att göra snabba och enkla repeatorders genom det egna kontot och kunden har översikt över hela processen.

Men det mest nyskapande upplevs vara att alla produkter kan läggas på hemsidan och säljas via Colourpicture. På det sättet samlas olika aktörer som inte har en egen produktion på marknaden i ett effektivt flöde på Colourpictures hemsida där användarna enkelt hittar rätt leverantör för rätt produkt.

– Vi tror att ett samarbete mellan aktörerna gynnar hela branschen, säger Daniel Wisarve som även tipsar om en ”white label-lösning”, dvs en befintlig webbshop där du kan sälja dina egna trycksaker och lägga in egen design och egna logotyper för att göra webbshopen mer passande för företaget.

Läs vidare

Det här bjuder vi på i nya Sign&Print!

Nu är nummer 578 av Sign&Print på väg ut i brevlådorna! Årets sista nummer har tema Skyltproduktion. Trevlig läsning önskar redaktionen! 

FotoJet---2024-12-11T145923.534

Spariver på Heidelberg

Heidelberg ska minska antalet tjänster med 450 stycken de kommande tre år. Enligt företaget ska det stärka konkurrenskraften och möjliggöra nya investeringar.

DSC_7972

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

Ahlsells nya tryckeriverksamhet – vill växa genom förvärv

Ahlsell gör en strategisk satsning på tryckeri, profil- och presentreklam. Det tekniska handelsföretaget har för avsikt att växa genom uppköp av liknande verksamheter. Nu startar man en ny yrkesbutik i Dalarna med tryckeri och fler liknande initiativ är på gång.

FotoJet---2024-12-06T144347.150

Senaste nytt

Det här bjuder vi på i nya Sign&Print!

Nu är nummer 578 av Sign&Print på väg ut i brevlådorna! Årets sista nummer har tema Skyltproduktion. Trevlig läsning önskar redaktionen! 

FotoJet---2024-12-11T145923.534

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

Spariver på Heidelberg

Heidelberg ska minska antalet tjänster med 450 stycken de kommande tre år. Enligt företaget ska det stärka konkurrenskraften och möjliggöra nya investeringar.

DSC_7972

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx