10 steg för att marknadsföra webb-till-tryck

PUBLICERAD: 8 september 2015
UPPDATERAD: 8 september

Enligt en Xerox-sponsrad rapport från National Association for Printing Leadership (NAPL) Research Center, tycker många tryckerier att det är svårt att övertyga kunder om värdet av deras webb-till-tryck-tjänst. Rapporten, som heter ”Web-to-print: The Promise, the Potential, and the Reality”, ledde till att Xerox-företaget Xmpie listar 10 steg för att effektivt marknadsföra en webb-till-tryck-tjänst.

  1. Använd webb-till-tryck själv. Det visar kapaciteten bakom tjänsten för dina kunder och för din personal.
  2. Använd tidigare kunder som fallstudier. Visa tidigare kunders framgång med tjänsten som exempel på vad du kan göra för potentiella kunder.
  3. Fokusera på kundens behov. Lär dig allt du kan om kunden och vad de behöver för att lättare kunna använda webb-till-tryck-lösningar för deras problem.
  4. Träffa dina kunder ofta. Även om webb-till-tryck sätter hela trycksaksproduktionen på nätet finns det ingenting bättre än ett möte för att bygga långsiktiga relationer med dina kunder.
  5. Bygg en storefront som konceptbevis. Överväg fördelarna med att bygga en webb-till-tryck-sajt för din kund som demonstrerar relevansen med tjänsten och dessutom visar hur bra du känner kunden.
  6. Träna personalen att sälja verksamheten som en mervärdespartner, så att de bättre förstår och kan sälja din tjänst som en värdehojande lösning.
  7. Lär dig av dina kollegor. Kolla in publicerade fallstudier som visar hur andra tryckerier utnyttjat tekniken.
  8. Dra nytta av utbildningar och försäljningsverktygslådor som erbjuds av programvaruleverantörer.
  9. Träffa nya människor och skapa spänning kring din verksamhet. Branschkonferenser och liknande tillställningar är bra tillfällen att skapa nya kontakter och lära av leverantörer.
  10. Ge människor mer än vad de förväntar sig. För att utveckla din verksamhet kommer du att behöva leverera en tjänst som överträffar förväntningarna tillräckligt mycket att dina kunder pratar med andra om det.

Läs vidare

Metalliska element i etiketter minskar förfalskningar

Xeikon samarbetar med Kurz för att ta strid mot piratkopior.
XEI_pr2403_PR_KURZ_EG

Bok & Tryck satsar dubbelt på Ricoh

Bollnäsföretaget Bok & Tryck förnyar maskinparken med två nya digitalpressar från Ricoh. Möjligheten att trycka med en femte färg och på tjockare papper var viktiga faktorer i beslutet för tryckeriet som producerar mycket hängetiketter.
Bok Tryck 1

HP lovar nyheter inom storformat till hösten

I HP:s monter under Drupa var det nyheter inom Indigo- och PageWide-serierna som fick stå mest i rampljuset. Men inom kort utlovas nyheter även inom storformatssegmentet.
HP Paula

Storaffär för företaget som förlänger livet på tidningspressar

Företaget från Västsverige som tillverkar styrsystem för tidningspressar gjorde en affär på plus 1 miljon euro på Drupa. De sålde också flera kamerasystem under mässan.
FotoJet-(86)

Senaste nytt

Alvöen breddar utbudet av fräs- och skärmaskiner

Alöven är nu skandinavisk distributör av Kimlas CNC-fräs- och skärbord för industriell produktion. Det ska komplettera de lösningar som företaget sedan tidigare erbjuder från MultiCam. 
CNC Alvöen

Du missar väl inte Packnorth Award 2024?

Bidragen till Packnorth Award kommer nu in i tät följd. Det är fjärde gången tävlingen arrangeras och i år är prisutdelningen tillbaka på Scanpack. Årets tävling bjuder på nyheter.
PNA-head-240627x

Wackes tror på starkt år – nyanställer tre

Produktmediaföretaget Wackes förstärker organisationen med tre anställda. Detta för att möta en ökad efterfrågan på bolagets produkter och tjänster.
Wackes 1

Har Lessebo Paper hittat årets sommarhit?

Frågan vi väl alla gått och grunnat på är väl hur ett papper låter, en fråga som nu äntligen ett svar tack vare Lessebo Paper som tagit ett djärvt steg bortom det visuella genom att utforska denna något udda fråga. Resultatet är Lessebo Paper Player – en spelare som förvandlar papperets tysta elegans till en fascinerande ljudupplevelse.
Lessebo Paper