10 steg för att marknadsföra webb-till-tryck

PUBLICERAD: 8 september 2015
UPPDATERAD: 8 september

Enligt en Xerox-sponsrad rapport från National Association for Printing Leadership (NAPL) Research Center, tycker många tryckerier att det är svårt att övertyga kunder om värdet av deras webb-till-tryck-tjänst. Rapporten, som heter ”Web-to-print: The Promise, the Potential, and the Reality”, ledde till att Xerox-företaget Xmpie listar 10 steg för att effektivt marknadsföra en webb-till-tryck-tjänst.

  1. Använd webb-till-tryck själv. Det visar kapaciteten bakom tjänsten för dina kunder och för din personal.
  2. Använd tidigare kunder som fallstudier. Visa tidigare kunders framgång med tjänsten som exempel på vad du kan göra för potentiella kunder.
  3. Fokusera på kundens behov. Lär dig allt du kan om kunden och vad de behöver för att lättare kunna använda webb-till-tryck-lösningar för deras problem.
  4. Träffa dina kunder ofta. Även om webb-till-tryck sätter hela trycksaksproduktionen på nätet finns det ingenting bättre än ett möte för att bygga långsiktiga relationer med dina kunder.
  5. Bygg en storefront som konceptbevis. Överväg fördelarna med att bygga en webb-till-tryck-sajt för din kund som demonstrerar relevansen med tjänsten och dessutom visar hur bra du känner kunden.
  6. Träna personalen att sälja verksamheten som en mervärdespartner, så att de bättre förstår och kan sälja din tjänst som en värdehojande lösning.
  7. Lär dig av dina kollegor. Kolla in publicerade fallstudier som visar hur andra tryckerier utnyttjat tekniken.
  8. Dra nytta av utbildningar och försäljningsverktygslådor som erbjuds av programvaruleverantörer.
  9. Träffa nya människor och skapa spänning kring din verksamhet. Branschkonferenser och liknande tillställningar är bra tillfällen att skapa nya kontakter och lära av leverantörer.
  10. Ge människor mer än vad de förväntar sig. För att utveckla din verksamhet kommer du att behöva leverera en tjänst som överträffar förväntningarna tillräckligt mycket att dina kunder pratar med andra om det.

Senaste nytt

Original Tryckeri växer med förvärv

Norrländsk tryckeriaffär får Originalkoncernen att expandera med skyltbolag.

Orginal-b

Color Systems har Roland XP-640 på frukostmenyn

Återförsäljaren Color Systems ordnar ett frukostseminarium med visning av nya storformatsskrivaren Roland TrueVIS XP-640.

DSC_9193

Kodak lanserar högkvalitativt posterpapper

Kodak production satin poster paper, 200gsm är ett bestruket semimatt papper med silkeskänsla som ger skarpa fotografiska bilder.

KODAK-Production-Satin-Poster-Paper-head-beskuren

Grafiska Företagen uppmanar regeringen att sälja Strålfors

Grafiska Företagen menar att ägarförhållandet snedvrider konkurrensen och att Postnords ägande av tryckeriet Strålfors bör avvecklas utan dröjsmål.

Eva-Gluckman-beskuren

Läs vidare

HP lanserar hybridskrivare

HP släpper en kompakt hybrid mellan planskrivare och rulle till rulle. HP Latex R-530 hanterar både styva och flexibla material med samma kvalitet.

HP-Latex-R530-Extension-Table-Output-01_1615-v1a

Konica Minolta presenterar laminatorlösning inline

Nya GBC CL-401 ska vara världens första inline-efterbehandlare som erbjuder laminering direkt efter utskriftsprocessen med upp till 100 procents skrivarkapacitet.

-FWEBP,Q75,-S3840 (3)

Mimaki lanserar två eco-solventskrivare

Mimaki lanserar två nya skrivare i eco-solventserien CJV-200 för skyltmakare.

Skärmavbild-2025-03-10-kl.-15.54.29

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage