10 steg för att marknadsföra webb-till-tryck

PUBLICERAD: 8 september 2015
UPPDATERAD: 8 september

Enligt en Xerox-sponsrad rapport från National Association for Printing Leadership (NAPL) Research Center, tycker många tryckerier att det är svårt att övertyga kunder om värdet av deras webb-till-tryck-tjänst. Rapporten, som heter ”Web-to-print: The Promise, the Potential, and the Reality”, ledde till att Xerox-företaget Xmpie listar 10 steg för att effektivt marknadsföra en webb-till-tryck-tjänst.

  1. Använd webb-till-tryck själv. Det visar kapaciteten bakom tjänsten för dina kunder och för din personal.
  2. Använd tidigare kunder som fallstudier. Visa tidigare kunders framgång med tjänsten som exempel på vad du kan göra för potentiella kunder.
  3. Fokusera på kundens behov. Lär dig allt du kan om kunden och vad de behöver för att lättare kunna använda webb-till-tryck-lösningar för deras problem.
  4. Träffa dina kunder ofta. Även om webb-till-tryck sätter hela trycksaksproduktionen på nätet finns det ingenting bättre än ett möte för att bygga långsiktiga relationer med dina kunder.
  5. Bygg en storefront som konceptbevis. Överväg fördelarna med att bygga en webb-till-tryck-sajt för din kund som demonstrerar relevansen med tjänsten och dessutom visar hur bra du känner kunden.
  6. Träna personalen att sälja verksamheten som en mervärdespartner, så att de bättre förstår och kan sälja din tjänst som en värdehojande lösning.
  7. Lär dig av dina kollegor. Kolla in publicerade fallstudier som visar hur andra tryckerier utnyttjat tekniken.
  8. Dra nytta av utbildningar och försäljningsverktygslådor som erbjuds av programvaruleverantörer.
  9. Träffa nya människor och skapa spänning kring din verksamhet. Branschkonferenser och liknande tillställningar är bra tillfällen att skapa nya kontakter och lära av leverantörer.
  10. Ge människor mer än vad de förväntar sig. För att utveckla din verksamhet kommer du att behöva leverera en tjänst som överträffar förväntningarna tillräckligt mycket att dina kunder pratar med andra om det.

Läs vidare

Canons nya fotoskrivare ska briljera i djup och svärta

Canons nya inkjetskrivare för A2 vänder sig till professionella fotografer och seriösa fotoentusiaster.
imageprograf-pro-1100_key-benefit_02_81dcce459abe418d9470666faae71041

Skippar etiketterna – Domino skriver ut direkt på flaskan

Domino Printing Sciences har lanserat ett nytt sortiment av utskriftslösningar för att hjälpa dryckestillverkare att leverera förpackningar utan etiketter.
CachedImage

Ökad kapacitet för Z-Reklam

Företaget om: ✔FörsäljningssatsningenBolagsförvärvetNya skärbordet
ZR1b

Soft signage i raketfart

Jet Print Storbilder kan ha Sveriges största skärbord när de nu investerar i ett Haslerbord på 5x5 meter. Dessutom har de köpt en 3,2-meters sublimeringsskrivare från EFI för polyestertyg.
sop576omslag2JEditJetprint-lampor2-topaz-denoise-sharpen-faceai-2

Senaste nytt

KA Olsson blir ny officiell återförsäljare av Orafol

Nu hårdnar konkurrensen om Orafolkunderna.
– Det öppnade sig en möjlighet och vi tog den, säger Emil Gillmor, försäljnings- och avdelningsansvarig på KA Olsson & Gems.
ORAFOL_EMIL_web

Canons nya fotoskrivare ska briljera i djup och svärta

Canons nya inkjetskrivare för A2 vänder sig till professionella fotografer och seriösa fotoentusiaster.
imageprograf-pro-1100_key-benefit_02_81dcce459abe418d9470666faae71041

Skippar etiketterna – Domino skriver ut direkt på flaskan

Domino Printing Sciences har lanserat ett nytt sortiment av utskriftslösningar för att hjälpa dryckestillverkare att leverera förpackningar utan etiketter.
CachedImage

De vinner Svenska skyltpriset: "Neon var det självklara valet"

Vinnarbidragen finns i Stockholm och Malmö.
FotoJet---2024-09-05T144045.319