10 steg för att marknadsföra webb-till-tryck

Enligt en Xerox-sponsrad rapport från National Association for Printing Leadership (NAPL) Research Center, tycker många tryckerier att det är svårt att övertyga kunder om värdet av deras webb-till-tryck-tjänst. Rapporten, som heter ”Web-to-print: The Promise, the Potential, and the Reality”, ledde till att Xerox-företaget Xmpie listar 10 steg för att effektivt marknadsföra en webb-till-tryck-tjänst.

  1. Använd webb-till-tryck själv. Det visar kapaciteten bakom tjänsten för dina kunder och för din personal.
  2. Använd tidigare kunder som fallstudier. Visa tidigare kunders framgång med tjänsten som exempel på vad du kan göra för potentiella kunder.
  3. Fokusera på kundens behov. Lär dig allt du kan om kunden och vad de behöver för att lättare kunna använda webb-till-tryck-lösningar för deras problem.
  4. Träffa dina kunder ofta. Även om webb-till-tryck sätter hela trycksaksproduktionen på nätet finns det ingenting bättre än ett möte för att bygga långsiktiga relationer med dina kunder.
  5. Bygg en storefront som konceptbevis. Överväg fördelarna med att bygga en webb-till-tryck-sajt för din kund som demonstrerar relevansen med tjänsten och dessutom visar hur bra du känner kunden.
  6. Träna personalen att sälja verksamheten som en mervärdespartner, så att de bättre förstår och kan sälja din tjänst som en värdehojande lösning.
  7. Lär dig av dina kollegor. Kolla in publicerade fallstudier som visar hur andra tryckerier utnyttjat tekniken.
  8. Dra nytta av utbildningar och försäljningsverktygslådor som erbjuds av programvaruleverantörer.
  9. Träffa nya människor och skapa spänning kring din verksamhet. Branschkonferenser och liknande tillställningar är bra tillfällen att skapa nya kontakter och lära av leverantörer.
  10. Ge människor mer än vad de förväntar sig. För att utveckla din verksamhet kommer du att behöva leverera en tjänst som överträffar förväntningarna tillräckligt mycket att dina kunder pratar med andra om det.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: