FN:s hållbarhetsmål i Clear Channel-kampanj

PUBLICERAD: 19 oktober 2015
UPPDATERAD: 19 oktober

Clear_Channel_Sverige_AB10_v40_2015_Play_Stortavlor

Clear Channel har ingått i ett partnerskap med det världsomspännande projektet Project Everyone och den internationella kommunikationsbyrån Posterscope. Projektet startades av filmskaparen Richard Curtis och syftar till att förmedla FN:s nya hållbarhetsmål till alla, överallt.

Den massiva kampanjen skulle nå 7 miljoner människor över 7 dagar genom kraftfulla bilder, och Clear Channel bidrar med digitala skärmar och stortavlor över hela världen – bland annat i Stockholms tunnelbana. Total sett har över 125 mediepartners över hela världen bidragit med mer än 140 000 skärmar, i 450 städer i 28 länder, för att föra ut budskapet.

– För oss känns det naturligtvis väldigt bra att kunna vara med och sprida kunskap och kännedom om FN:s hållbarhetsmål i Sverige, säger Sofie Brange, press- och kommunikationsansvarig på Clear Channel i Sverige. Vi har en av de starkaste kanalerna för att nå ut brett med budskap till människor. Vetskapen om att kampanjen just nu visas över hela världen är en extra krydda i sammanhanget och visar på den fantastiska genomslagskraften som utomhusreklam kan ha.

– Den bästa chansen för oss att nå FN:s hållbarhetsmål är att säkerställa att alla känner till målen i sig, och det är där Project Everyone kommer in tillsammans med sina många partners, säger Richard Curtin, grundaren av Project Everyone. Jag har blivit överväldigad av det gensvar som jag fått för initiativet, från såväl varumärken som konsumenter och institutioner. Posterscope har varit en viktig spelare för att få aktörer inom utomhus att hjälpa oss för att få ut vårt budskap och öka kännedomen om frågan. Med deras hjälp så har vi säkerställt ytor på de viktigaste platserna över hela världen, så vi kan visualisera vad Project Everyone och hållbarhetsmålen står för.

Läs vidare

Vägskäl för Blinkfyrar: Byter vd och skapar nytt bolag

Förändringar på väg hos stor vägmärkesproducent.

FotoJet---2025-02-03T143217.324

Allt i en mässhall under Sign Print & Promotion i Oslo

Boka in den 19–20 mars 2025 i kalendern.

SIPP-kollage

Nu hoppas Roland DG göra sig hörda i high end-segmentet

Roland DG vill inta pole position med sin nya storformatsskrivare. De var budskapet när de presenterade sin nya högvolymsskrivare på Formel 1-banan i Monza i Milano. Frågan är om den nya maskinen med ett helt nytt rött bläck är en vinnare när den ska tävla med konkurrerande grafiska fortkörare.

DSC_9222

Smurfit Westrock OnWell satsar på digitaltryck

Nu stärker bolaget sin ställning på marknaden genom flytt till större lokaler samt satsning på digitaltryck.

1712844959080

Senaste nytt

HP lanserar två nya industriella rullpressar

HP lanserar två nya inkjetrullpressar som ska öka tryckeriernas möjligheter till tillväxt inom högvolymsproduktion.

HP-PageWide-T4250-HDR-front-no-background-b

Ny uppdatering på PackIndx: Generellt låg efterfrågan i januari

Nu finns uppdaterade siffror för januari för wellpapp, kartong och polyeten på PackIndx. Generellt handlar det om låg efterfrågan.

Index

Realtrycks rekordstarka start på året

Realtryck i Stockholm går in i 2025 med en historiskt stor orderstock. Tryckeriet ser stor potential i mellanstora volymer och har investerat i en ny laminator från GMB.

Realtryck1

Årets första Sign&Print är här!

2025 års första tidning har tema Storformat.

FotoJet---2025-02-07T145556.344