FN:s hållbarhetsmål i Clear Channel-kampanj

PUBLICERAD: 19 oktober 2015
UPPDATERAD: 19 oktober

Clear_Channel_Sverige_AB10_v40_2015_Play_Stortavlor

Clear Channel har ingått i ett partnerskap med det världsomspännande projektet Project Everyone och den internationella kommunikationsbyrån Posterscope. Projektet startades av filmskaparen Richard Curtis och syftar till att förmedla FN:s nya hållbarhetsmål till alla, överallt.

Den massiva kampanjen skulle nå 7 miljoner människor över 7 dagar genom kraftfulla bilder, och Clear Channel bidrar med digitala skärmar och stortavlor över hela världen – bland annat i Stockholms tunnelbana. Total sett har över 125 mediepartners över hela världen bidragit med mer än 140 000 skärmar, i 450 städer i 28 länder, för att föra ut budskapet.

– För oss känns det naturligtvis väldigt bra att kunna vara med och sprida kunskap och kännedom om FN:s hållbarhetsmål i Sverige, säger Sofie Brange, press- och kommunikationsansvarig på Clear Channel i Sverige. Vi har en av de starkaste kanalerna för att nå ut brett med budskap till människor. Vetskapen om att kampanjen just nu visas över hela världen är en extra krydda i sammanhanget och visar på den fantastiska genomslagskraften som utomhusreklam kan ha.

– Den bästa chansen för oss att nå FN:s hållbarhetsmål är att säkerställa att alla känner till målen i sig, och det är där Project Everyone kommer in tillsammans med sina många partners, säger Richard Curtin, grundaren av Project Everyone. Jag har blivit överväldigad av det gensvar som jag fått för initiativet, från såväl varumärken som konsumenter och institutioner. Posterscope har varit en viktig spelare för att få aktörer inom utomhus att hjälpa oss för att få ut vårt budskap och öka kännedomen om frågan. Med deras hjälp så har vi säkerställt ytor på de viktigaste platserna över hela världen, så vi kan visualisera vad Project Everyone och hållbarhetsmålen står för.

Läs vidare

De vinner Svenska skyltpriset: "Neon var det självklara valet"

Vinnarbidragen finns i Stockholm och Malmö.
FotoJet---2024-09-05T144045.319

Ökad kapacitet för Z-Reklam

Företaget om: ✔FörsäljningssatsningenBolagsförvärvetNya skärbordet
ZR1b

EFI släpper nya storformatsskrivare

Den nya hybrid LED-skrivaren och flatbädds LED-skrivaren har fler funktioner, bättre bildkvalitet och presterar snabbare enligt EFI.
Ken_Hanulec_efi

Canon visar Colorado M5W på Sign Print & Pack

Canon är redo för årets mässa med en rad nyheter som både kan inspirera och driva den önskade affärsutvecklingen.
Canon-Sign-Print-Pack-Denmark-2024

Senaste nytt

KA Olsson blir ny officiell återförsäljare av Orafol

Nu hårdnar konkurrensen om Orafolkunderna.
– Det öppnade sig en möjlighet och vi tog den, säger Emil Gillmor, försäljnings- och avdelningsansvarig på KA Olsson & Gems.
ORAFOL_EMIL_web

Canons nya fotoskrivare ska briljera i djup och svärta

Canons nya inkjetskrivare för A2 vänder sig till professionella fotografer och seriösa fotoentusiaster.
imageprograf-pro-1100_key-benefit_02_81dcce459abe418d9470666faae71041

Skippar etiketterna – Domino skriver ut direkt på flaskan

Domino Printing Sciences har lanserat ett nytt sortiment av utskriftslösningar för att hjälpa dryckestillverkare att leverera förpackningar utan etiketter.
CachedImage

De vinner Svenska skyltpriset: "Neon var det självklara valet"

Vinnarbidragen finns i Stockholm och Malmö.
FotoJet---2024-09-05T144045.319