Clear Channel har ingått i ett partnerskap med det världsomspännande projektet Project Everyone och den internationella kommunikationsbyrån Posterscope. Projektet startades av filmskaparen Richard Curtis och syftar till att förmedla FN:s nya hållbarhetsmål till alla, överallt.
Den massiva kampanjen skulle nå 7 miljoner människor över 7 dagar genom kraftfulla bilder, och Clear Channel bidrar med digitala skärmar och stortavlor över hela världen – bland annat i Stockholms tunnelbana. Total sett har över 125 mediepartners över hela världen bidragit med mer än 140 000 skärmar, i 450 städer i 28 länder, för att föra ut budskapet.
– För oss känns det naturligtvis väldigt bra att kunna vara med och sprida kunskap och kännedom om FN:s hållbarhetsmål i Sverige, säger Sofie Brange, press- och kommunikationsansvarig på Clear Channel i Sverige. Vi har en av de starkaste kanalerna för att nå ut brett med budskap till människor. Vetskapen om att kampanjen just nu visas över hela världen är en extra krydda i sammanhanget och visar på den fantastiska genomslagskraften som utomhusreklam kan ha.
– Den bästa chansen för oss att nå FN:s hållbarhetsmål är att säkerställa att alla känner till målen i sig, och det är där Project Everyone kommer in tillsammans med sina många partners, säger Richard Curtin, grundaren av Project Everyone. Jag har blivit överväldigad av det gensvar som jag fått för initiativet, från såväl varumärken som konsumenter och institutioner. Posterscope har varit en viktig spelare för att få aktörer inom utomhus att hjälpa oss för att få ut vårt budskap och öka kännedomen om frågan. Med deras hjälp så har vi säkerställt ytor på de viktigaste platserna över hela världen, så vi kan visualisera vad Project Everyone och hållbarhetsmålen står för.