”Kunder vill ha smartare förpackningar”

PUBLICERAD: 29 januari 2016
UPPDATERAD: 29 januari

wollbeck_marie

Marie Wollbeck menar att kunder i framtiden kommer att kräva förpackningar som erbjuder någonting utöver det vanliga. Hon är creative director på den strategiska design- och varumärkesbyrån Bas och på eventet CAP&Design Live Förpackning den 11 februari kommer hon att prata om de viktigaste konsumenttrenderna utifrån Bas årliga rapport.

Vad ska du prata om på eventet?
– Jag ska prata om konsumenttrender och hur de påverkar koncept, design och förpackning. På Bas jobbar vi mycket med insiktsarbete för att kunna vara nytänkande och hjälpa kunder att våga när det kommer till design.

Kan du nämna någon konsumenttrend som du ser är väldigt viktig just nu?
– Kunniga och orädda konsumenter som är teknikvana gör ju framtiden spännande. Samarbeten mellan konsumenter och varumärken, inte bara transaktioner. Konsumenter som söker upplevelser och hur varumärken blir mer emotionella. Hälsa på alla sätt är intressant.

Vilka förpackningslösningar tror du att kunder efterfrågar i framtiden?
– Kunder vill ha smartare förpackningar och gärna slänga mindre. Intelligenta förpackningar som säger till när produkten blivit gammal eller förpackningar man kan äta upp kanske.

Klicka här för att anmäla dig till eventet. 

Läs vidare

Antalis stärker på den baltiska marknaden

Antalis som är verksamma inom bland annat förpackning, visuell/grafisk kommunikation och kontorsvaror fortsätter att expandera internationellt. Det franska företaget förvärvar nu Pakella med bas i Litauen, en ledande aktör inom distribution av industri- och livsmedelsemballage i Lettland, Litauen och Estland.
Herve-Poncin-Chief-Executive-Officer-of-Antalis

Han satsar 100 miljoner kronor på ny etikettproduktion

I det lilla samhället Kattarp, drygt en mil norr om Helsingborg, händer något märkligt. På en idyllisk lantbruksgård byggs en helt ny etikettproducerande verksamhet, helt från scratch, och stora pengar satsas.
sten

Mångsidig skärmaskin med fyra olika verktyg

Intec har lanserat en ny digital skärmaskin som ska kunna klara av såväl kiss cut-skärning av etiketter som tjockare räfflat förpackningsmaterial och allt däremellan.
Pack-shots

Åtta45 satsar på kinesisk laminator

När Åtta45 i Stockholm bytte ut sin ålderdomliga laminator hittade de en lösning från mittens rike. Med den kinesiska maskinen har de fått en snabb arbetshäst för stora volymer.
1-Åtta45

Senaste nytt

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

TAG Reklam: "Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan"

TAG Reklam är en veteran bland Karlstads många profilföretag och uppnådde sin högsta omsättning senaste året 2022/2023. I sitt nattklubbssvarta showroom satsar de på minimalism för att underlätta för kunderna.
– Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan, säger Andreas Gustafsson, vd.
DSC_5547

Tryckcentrum växer digitalt genom förvärv

Tryckcentrum i Blekinge förvärvar Altefur Development och den 1 mars öppnas en ny avdelning som kommer att fokusera på digital kommunikation.
Tryckcentrum

Profilföretaget Printer gör satsning i Finland

Brover Group-ägda Printer, e-handlare inom reklam- och trycksaker, har verkat på den svenska marknaden under några år. Nu tar företaget steget över Östersjön och går in i grannlandet Finland.
Printer Finland