Hubergroup uppdaterar uv-sortimentet

PUBLICERAD: 9 maj 2016
UPPDATERAD: 14 november
Carsten Zölzer (till vänster) och Roland Schröder, båda produktchefer för uv vid Hubergroup.
Carsten Zölzer (till vänster) och Roland Schröder, båda produktchefer för uv vid Hubergroup.

HUG_pr16002_Carsten Zolzer & Roland Schroder

I samband med att Hubergroup flyttade produktionen av sitt uv-bläck från Lachen i Schweiz till Tyska moderfabriken i Kirchheim uppdaterade de även många av produkterna i uv-offsetsortimentet. Varumärket för New V-serien har behållits, men en ny produktlinje har skapats för LED-härdande produkter.

– Dessa nya härdningstekniker gör det möjligt att anpassa tryckekniken mer specifikt enligt kundernas krav, säger Carsten Zölzer, produktchef UV-bläck på Hubergroup.

– Som en tryckbläckstillverkare kan vi stödja tryckerier genom att förse dem med bläck och lacker som preciserats för dessa specialiserade applikationer, fyller hans kollega Roland Schröder i.

De har också reviderat sin färgserie för konventionell UV-utskrift med vanliga UV-kvicksilverlampor.

Senaste nytt

Faktorer för framgång: färg, fart och flexibilitet

Marabu tror starkt på sitt nya storformatsmärke Liyu. En av fördelarna är flexibiliteten i hur man kan utrusta maskinerna för stora volymer eller spännande bläckuppsättningar. Men finns det intresse för neon och fluorescerande färger? 

FotoJet---2025-11-12T143615.355
Faktorer för framgång: färg, fart och flexibilitet

Braille är en intressant nischmarknad

Braille – eller punktskrift, som läses med fingrarna av synskadade – kan i princip produceras av vilken UV-skrivare som helst som kan lägga färg i flera lager.

DCS_01
Braille är en intressant nischmarknad

Förvärv: Antalis styrker sin position inom textiltryck

Antalis köper nederländska Texo Trade Services.

tts-banner
Förvärv: Antalis styrker sin position inom textiltryck

Rekordstark period för Billes Tryckeri: "All time high"

Billes tryckeri i Mölndal har stark vind i seglen. Det senaste året har de investerat stort i bland annat den nya hybrida storformatsskrivaren från Fujifilm som ökat kapaciteten markant. Idag har Billes den enda Eurosize offsetpressen i Norden som används för att trycka affischer för kollektivtrafiken i Sverige, Norge och Danmark.

BillesDSC_1958
Rekordstark period för Billes Tryckeri: ”All time high”

Läs vidare

Blå & Co köper folietillverkare

Det svenska investeringsbolaget Blå & Co köper Scandisales. Samtidigt tar Kim Melander över vd-posten hos den danska folietillverkaren.

Scandisales-1
Blå & Co köper folietillverkare

Ny DTO-skrivare från Mimaki klarar tyngre objekt

Mimaki lanserar en direct-to-object-skrivare (DTO) för industriella volymer. Nya UJF-7151plus II e är en flatbädds-UV som levererar upp till 1800 dpi i höga hastigheter.

_0644_UJF-7151plus-II-e
Ny DTO-skrivare från Mimaki klarar tyngre objekt

Girls Who Print arrangerar "Fempire"

Den 13 november återvänder Girls Who Print Day Conference med "Fempire". En uppmaning att bygga, styra och äga sin framtid inom print.

FotoJet---2025-11-07T123222.859
Girls Who Print arrangerar ”Fempire”

Canon utvecklar sitt partnerkoncept

Canon Svenska signalerar stora förändringar:
✔️Franschisemodellen avvecklas ✔️Ny partnerstruktur ✔️Fokus på tillväxt

Christer Byfors -43
Canon utvecklar sitt partnerkoncept