Dansk tillverkare revolutionerar etikett- och förpackningstryck

PUBLICERAD: 3 november 2016
UPPDATERAD: 3 november

trojan

Det danska högteknologiska företaget Trojanlabel har gjort ett markant avtryck på marknaden för etikett- och förpackningstryck. På bara tre år har de utvecklat och marknadsfört tre olika lösningar för etikett- och emballagemarknaden. Lösningar som var och en är succéhistorier.

– Anledningen till framgångarna hos Trojan1, Trojan2 och Trojan3, ska sökas i två orsaker, berättar Mikkel Wichmann, medgrundare och administrativ direktör i Trojanlabel, och fortsätter:

– För det första, en strikt kontroll av produktutveckling och kommersialisering som gör att de enskilda produkterna når ut på marknaden snabbt. Sedan gör vi allt för att dessa ska bli prismässigt attraktiva för kunderna.

– Det handlar om att göra en produkt utan dyra och komplicerade funktioner som löser just de utmaningar som kunden har, varken mer eller mindre. Och märk väl, utan att ge avkall på kvaliteten som är avgörande för våra kunder, säger Mikkel Wichmann fortsättningsvis.

Tryckpressarna är så enkla att använda att man oftast kan börja producera samma dag som utrustningen installeras. Utbildning och inkörningstid är nästan överflödigt. Orsaken är att maskinerna tillverkas som en enhet, som bara pluggas in med en stickkontakt, och som sedan styrs från en pekskärm.

Det är inte bara det attraktiva priset i förhållande till prestandan som gör Trojanlabels digitala pressar intressanta. Där det tidigare var specialiserade tryckerier som producerade etiketter och förpackningar så ser man i dag i stigande grad att varumärkesägare, e-handelsföretag, förpackningstillverkare och grafiska servicebutiker erbjuder dessa tjänster i dag. Orsaken är det låga priset, användarvänligheten, att upplagorna kan produceras när de ska användas utan dyr lagerhållning samt att man kan trycka variabeldata och personifierat i den kvalitet som kunden efterfrågar.

Länk till film om Trojan3.

Läs vidare

Canons nya fotoskrivare ska briljera i djup och svärta

Canons nya inkjetskrivare för A2 vänder sig till professionella fotografer och seriösa fotoentusiaster.
imageprograf-pro-1100_key-benefit_02_81dcce459abe418d9470666faae71041

Skippar etiketterna – Domino skriver ut direkt på flaskan

Domino Printing Sciences har lanserat ett nytt sortiment av utskriftslösningar för att hjälpa dryckestillverkare att leverera förpackningar utan etiketter.
CachedImage

Ökad kapacitet för Z-Reklam

Företaget om: ✔FörsäljningssatsningenBolagsförvärvetNya skärbordet
ZR1b

Nytt etikettmaterial genombrott för förpackningsåtervinning

Nytt pappersetikettmaterial går att tvätta bort med vanligt vatten.
image1

Senaste nytt

Sign Print&Pack-mässan utsåld

Projektledaren Lars Jensen meddelar nöjt att alla utställningsplatser är sålda. Därmed är grunden lagd för en branschfest och framgång utöver det vanliga.
messe-768x512

Nya HP-folier i Spandex sortiment

Materialåterförsäljaren börjar sälja flera nya folier, laminat och wrapfilm från HP.
EKT-Data-Sheet-HP-Grip-Gloss-CP-July-2024-EN-1

KA Olsson blir ny officiell återförsäljare av Orafol

Nu hårdnar konkurrensen om Orafolkunderna.
– Det öppnade sig en möjlighet och vi tog den, säger Emil Gillmor, försäljnings- och avdelningsansvarig på KA Olsson & Gems.
ORAFOL_EMIL_web

Canons nya fotoskrivare ska briljera i djup och svärta

Canons nya inkjetskrivare för A2 vänder sig till professionella fotografer och seriösa fotoentusiaster.
imageprograf-pro-1100_key-benefit_02_81dcce459abe418d9470666faae71041