Antalis officiell distributör av Arjowiggins

PUBLICERAD: 22 mars 2017
UPPDATERAD: 22 mars

Sedan 1 januari 2017 är Antalis den officiella distributören av Arjowiggins Creative Papers i de nordiska länderna.

Arjowiggins Creative Papers inkluderar varumärkena Conqueror, Curious Collection, Keaykolour, Rives samt Pop’Set, som Antalis nu lanserar på marknaden. Pop’Set har enligt Antalis ett omfattande utbud av infärgade, tonade designpapper i intensiva, levande nyanser som kompletteras av en serie med matchande kuvert.

– För oss är trycksaken mer levande nu än någonsin. Tillväxten inom digital kommunikation har ökat effekten av vad det tryckta mediet kan förmedla, att förstärka ett budskap genom noggrant val av papper och trycktekniker. Det kanske trycks i mindre omfattning i vårt digitala samhälle, men få kanaler kan ge samma upplevelse som en arbetad trycksak, säger Madeleine Eklund, product manager Creative Papers Scandinavia, och fortsätter:

– Vår mission är att ge designers, varumärkesägare och tryckerier professionell rådgivning och inspiration gällande papper som ger trycksaken det lilla extra. Till vår hjälp har vi marknadens starkaste varumärken i vår produktportfölj, som finns tillgängliga över hela världen, avslutar Madeleine Eklund.

Läs vidare

Matilda Iverlund ny vd på Paper Province

Paper Province har rekryterat Matilda Iverlund, som närmast kommer från Billerud, som ny vd.
Matilda-Iverlundx

Antalis stärker på den baltiska marknaden

Antalis som är verksamma inom bland annat förpackning, visuell/grafisk kommunikation och kontorsvaror fortsätter att expandera internationellt. Det franska företaget förvärvar nu Pakella med bas i Litauen, en ledande aktör inom distribution av industri- och livsmedelsemballage i Lettland, Litauen och Estland.
Herve-Poncin-Chief-Executive-Officer-of-Antalis

Småländskt tryckeri flyttar och stänger kontorshandel

Solvändan förlag och tryck stänger Möre bok och kontor i Torsås och flyttar tryckeriet och förlaget. 
Möre

Grafiska företagens produktion nere på rekordlåga nivåer

Den grafiska branschen upplever en kraftig nedgång i både orderingång och produktionsvolym. Jämfört med 2015 har produktionsvolymen nu sjunkit till cirka 67 procent. Men det finns ljusglimtar.
pall-konjuntur

Senaste nytt

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Snabb DTF-affär: ”Funderade bara en halvtimme”

Reklamlabbet i Glasriket hade i några år funderat på att uppgradera sitt textiltryck. När de fick höra talas om Mimakis DTF-lösning slog de till direkt. Företaget har även utökat med fler maskiner – och personal.
RL Fredrik Sara 2