Ledarstrategier när kartan ritas om

Svante Randlert på Academic Work är en uppskattade föreläsare som i år lägger ut orden på Grafiska dagen.

Konferensen Grafisk dag lägger i år fokus på hur företagsledare ska kunna stå kvar vid rodret i en tid av snabba omställningar.

Ravindra Parnasis, vd för Grafiska Företagen håller öppningstalet vid den årliga konferensen Grafisk dag.

Grafiska företagen bjuder in till den årliga konferensen Grafisk dag på Hötorget i Stockholm den 11 maj. Den röda tråden för årets event är ledarstrategier och hur man lyckas ha ett framgångsrecept i en tid präglad av snabba omställningar i och med digitaliseringen. Frågeställningarna haglar under dagen. Vad ställer digitaliseringen för krav i ett ledarskap. Hur hittar man en vinnande strategi?

En rad framgångsrecept påvisas av talare under dagen. En av föreläsarna, Peter Veres, tog över ägarskapet som 29-åring för tryckeriet JustNu. Han kommer utifrån personliga erfarenheter berätta om fördelarna med att inte “kunna”, men ändå “förstå” en bransch. Dessutom berättar han om resan han och hans bror gjort med tryckeriet som idag är ett av branschens mest lönsamma företag. Och vilka utmaningar och vilken kompetensförsörjning branschen står inför.

Idag går allt att kopiera utom en enda sak – människorna i en organisation. Det menar Svante Randlert, business and people advisor på Academic Work, som hyllats för sina föreläsningar. Han kommer lyfta individen och berätta varför människan är viktigare än någonsin.

Kvällen avslutas i form av underhållning med hyllade komikern Al Pitcher.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: 

Världslanseringen kom på mässan

Canon släpper en ny serie flatbäddsskrivare för rigida material. Det handlar om Océ Arizona 1300 där man första gången valt att köra på led-härdningsteknik för att ytterligare öka produktiviteten. Besökarna på Sign&Print Scandinavia blir först i världen att se maskinen demonstreras live.

Publicerat av: