Konferensen Grafisk dag lägger i år fokus på hur företagsledare ska kunna stå kvar vid rodret i en tid av snabba omställningar.
Grafiska företagen bjuder in till den årliga konferensen Grafisk dag på Hötorget i Stockholm den 11 maj. Den röda tråden för årets event är ledarstrategier och hur man lyckas ha ett framgångsrecept i en tid präglad av snabba omställningar i och med digitaliseringen. Frågeställningarna haglar under dagen. Vad ställer digitaliseringen för krav i ett ledarskap. Hur hittar man en vinnande strategi?
En rad framgångsrecept påvisas av talare under dagen. En av föreläsarna, Peter Veres, tog över ägarskapet som 29-åring för tryckeriet JustNu. Han kommer utifrån personliga erfarenheter berätta om fördelarna med att inte ”kunna”, men ändå ”förstå” en bransch. Dessutom berättar han om resan han och hans bror gjort med tryckeriet som idag är ett av branschens mest lönsamma företag. Och vilka utmaningar och vilken kompetensförsörjning branschen står inför.
Idag går allt att kopiera utom en enda sak – människorna i en organisation. Det menar Svante Randlert, business and people advisor på Academic Work, som hyllats för sina föreläsningar. Han kommer lyfta individen och berätta varför människan är viktigare än någonsin.
Kvällen avslutas i form av underhållning med hyllade komikern Al Pitcher.