Esko tog hem priser

Från vänster: Stuart Fox, (Director Business Development & Go To Market på Esko), Bruno Vermeulen (EMEA Marketing Director på Esko), Michael Seidl (Managing Director på Print & Publishing Media Group)

Två av Eskos lösningar för applikationer kammade hem EDP-priser.

EDP-föreningen, European Digital Press Association, syftar till att bättre hjälpa tekniker att hitta rätt lösningar för sina applikationer. Under Fespa delade de ut ett prisregn över de företag som lyckats ta fram sådana. Två Esko-lösningar var med bland 31 vinnare utvalda bland över 150 bidrag. Eskos ArtiosCAD  är en nätbutik och ett omfattande online-bibliotek med testade mallar som använder grundläggande parametrar. Där erbjuds ett brett urval av mönster som kräver att just storlek justeras för bli produktionsklar. Detta tar bort både tid och potentiella fel i konstruktionsprocessen.

Esko Automated Quality Assurance är Eskos lösning av automatiserade kvalitetsstyrningsverktyg som utvecklats av Esko och branschpartners som GlobalVision. Det är en uppsättning funktioner som automatiskt inspekterar och jämför filer. Genom att fånga och markera problem med stavning, text, streckkoder, punktskrift, färger och mer förpackningsspecifika föremål i prepress-arbetsflödet så förbättras kvaliteten på kvalitetskontrollen.

 

Tags: , , ,
Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: