Så utvecklar du dina kunder

PUBLICERAD: 31 maj 2017
UPPDATERAD: 14 november

Ricoh har gjort en undersökning för att bli bättre på sin kundvård. Det som kom fram är mycket allmänt och kan användas av oss alla. Därför återger vi, med vänligt tillstånd från Ricoh, den pdf som beskriver vikten av kundvård.

I undersökningen framgår det att 70 procent av kunderna upplever att de bästa varumärkena är de som uppmärksammar deras behov och att 57 procent spenderar mer hos sådana varumärken.

När du anstränger dig för att tillgodose kundens behov, tycker samtidigt 61 procent att du ska tydliggöra hur du använder deras kunddata och hela 89 procent säger att de skulle lämna köpprocessen om de upplever dig som för påträngande.

Det är viktigt att du är uppmärksam genom hela köpprocessen och att du följer upp. 47 procent säger sig sluta vara kund om kommunikationen inte uppfyller deras förväntningar. 60 procent tycker att många bara bryr sig om att tjäna pengar och den högsta siffran i hela undersökningen – 91 procent – säger att en krånglig transaktion skulle få dem att avstå från att handla.

Triple R infographic – FINAL SE

Läs vidare

Dataline växer med ännu ett förvärv

Mjukvaruföretaget Dataline Solutions är inne i en expansionsfas och meddelar att de köper tyska Pragma Informationssysteme. Bolaget letar även efter fler potentiella förvärv för att kunna växa i Europa.
Dataline Pragma

Skånska bolaget startar upp egen produktion i nya lokaler

I de nya lokalerna blir det showroom och produktion av textiltryck trots att affärsidén tidigare varit att lägga ut allt tryck på andra aktörer.
DSC_5437

Mutoh och Hasler: Nya stjärnor i Marabus sortiment

Marabus öppna hus i Malmö blev en succé med 130 besökare. Dagen bjöd på en rad spännande maskinnyheter, däribland skrivare från Mutoh och ett praktiskt skärbord från Hasler.
DSC_8105

Zone Systems skyltade om Stockholmsgalleria

Zone Systems fick uppdraget att utveckla ett nytt skyltprogram för Solna Centrum.
– Vi har fått använda hela vår verktygslåda med kompetenser från olika discipliner, säger Eddie Andersson, projektchef.
Skyltar tunnelbanan 2 kvadratisk - 5

Senaste nytt

Mimaki CJV200: ”Lillebrors-modell” med high end-skrivhuvud

Mimaki lanserade tidigare i höst instegsmodellen CJV200 med print and cut-funktion. Nu presenterar tillverkaren ytterligare detaljer om maskinen och när den kommer finnas tillgänglig för kunderna.
CJV200 kollage

Dataline växer med ännu ett förvärv

Mjukvaruföretaget Dataline Solutions är inne i en expansionsfas och meddelar att de köper tyska Pragma Informationssysteme. Bolaget letar även efter fler potentiella förvärv för att kunna växa i Europa.
Dataline Pragma

Antalis breddar Olin Design-sortimentet

Olin Design står bakom ett omfattande sortiment av obestruket premiumpapper. Antalis gör nu en nylansering av Olin Design-serien och utökar också med nya produkter.
OLIN_Design_BrandActivation_InspirationPack_Cover_02

Skånska bolaget startar upp egen produktion i nya lokaler

I de nya lokalerna blir det showroom och produktion av textiltryck trots att affärsidén tidigare varit att lägga ut allt tryck på andra aktörer.
DSC_5437