Nonbye får en ny bas i Malmö, och Marcus Nydén blir vd. Målet är att stärka samarbetet med kunder i Sverige och i Norden.
Danska Nonbye har över 50 års erfarenhet av att leverera lösningar inom visuell identitet och signage, främst från den danska skyltindustrin men även i Norden. På den svenska marknaden har de funnits i sju år med visuella lösningar såsom bilreklam, fasadskyltar och butiksmaterial. Kunderna i Sverige är bland annat Fedex, Arla och Tulpan. Med ett nytt Malmökontor och Marcus Nydén som vd satsar företaget på att ta en solid position i Sverige:
– Vi har stora förväntningar på att utveckla vår nuvarande marknadsposition med vår nya set-up, med Marcus som ytterst ansvarig. Marcus arbetar med en stor professionalism och affärsmässighet, vilket är mycket viktigt för oss på Nonbye i både intern och extern samverkan, säger Nonbyes styrelseordförande Lars Nonbye.
Marcus Nydén har en mångårig erfarenhet av att arbeta med både stora internationella företag och nationella svenska kunder. Han har haft ledande befattningar på exempelvis Systemtext, JMS Mediasystem, Gigantprint och Spandex.
Styrelseordföranden Lars Nonbye har stora förväntningar på det nya upplägget i Sverige. Målet är en omsättning på 50 miljoner svenska kronor under de kommande åren.
– Vi har en mycket bra utgångspunkt och lägger till nya kraftfulla resurser, säger Lars Nonbye och tillägger:
– Nu handlar det primärt om att öka medvetenheten och kännedomen om alla våra kompetenser på marknaden, vilket vi arbetar målinriktat med.