Färgleverantör visar bredd

Siegwerk kommer till Labelexpo-mässan. De tar bland annat med sig sin senaste utveckling inom metallfärger och olika typer av lacker i deras UV-LED-flexoserie.

Den tyska färgleverantören Siegwerk kommer vara på plats under Labelexpo-mässan i Bryssel 25-28 september. Förutom att demonstrera sina olika produktserier kommer Siegwerks personal ge tips och service om kommande trender inom tryckfärger, samt hjälpa och guida kunder när det gäller att se över deras specifika behov avseende tryckkrav, produktsäkerhet, förpackningsmaterial och etiketter.

I Siegwerks senaste produktserie för UV-flexotryck finns bland annat Sicura Nutriflex Pro. Det är en HD-certifierad och högpigmenterad färgserie anpassad för livsmedels- och läkemedelsförpackningar. De har även en UV- och offsetserie för papper, sträckfilmer och plast.

Färgleverantören kommer även visa upp deras senaste utveckling inom metallfärger och olika typer av lacker i deras UV-LED-flexoserie. Enligt företaget är det den första migreringsoptimerade serien som är godkänd för livsmedels- och läkemedelsförpackningar. Till dessa nämnda branscher finns också bläckserien med namnet Sicura Nutri Jet-UV-inkjet  för bläckstråleskrivare. Den är lågmigrerande och ska fungera med flera olika skrivhuvuden och lämpar sig främst för etiketter men även en del förpackningar.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: