De bygger ut med digitala skyltar

PUBLICERAD: 18 oktober 2017
UPPDATERAD: 18 oktober
Clear Channel får rättigheterna att sälja reklam på Adcitymedias inomhusskärmar i nio köpcentrum runt om i landet.

Företaget inom digital utomhusreklam, Clear Channel, kritar på avtal och expanderar sitt nätverk med ett 90-tal skärmar runt om i landet.

Det tog fart för Clear Channel för drygt sex år sedan när de lanserade Sveriges första digitala utomhusreklam i Stockholms tunnelbana. Sedan dess täcker de in större delar av landet med sina skyltar. Nu expanderar man ytterligare med 90 skärmar efter att ha rott hem rättigheterna att sälja reklam på Adcitymedias inomhusskärmar i nio köpcentrum runt om i landet. Tidigare var det Visual Art som hade försäljningsrättigheterna till hälften av skärmarna i avtalet. Bakgrunden till affären är att Adcitymedia, som främst har storformat i sin portfölj, valde att lägga ut sitt bestånd med inomhusskärmar på upphandling.

– Vi fortsätter dock att sälja på storformat i anslutning till dessa köpcentrum. Detta är ett positivt och strategiskt beslut för oss säger Anders Axelsson, vd för Adcitymedia.

Ola Klingenborg, vd för Clear Channel Scandinavia:

– Det här avtalet innebär bland annat att vi kommer totalt dominera Västerås, och att vi ytterligare stärker vårt unikt starka erbjudande i Sveriges 20 största städer.

Han säger vidare att de sjösatt plattformen Flex med programenligt innehåll, samt en branschgemensam digital valuta.

– Nu är det rätt tid att trycka gasen i botten på ytterligare expansion av vårt digitala nätverk. Vår satsning på nästa generation av digital utomhusreklam, DOOH 2.0, har redan tagits väldigt väl emot av marknaden.

Clear Channels nätverk brer ut sig över hela Skandinavien. Bara i Sverige har de i samband med den nya affären närmare 800 digitala skärmar i Sveriges 20 största städer.

 

 

 

Läs vidare

Alvöen breddar utbudet av fräs- och skärmaskiner

Alöven är nu skandinavisk distributör av Kimlas CNC-fräs- och skärbord för industriell produktion. Det ska komplettera de lösningar som företaget sedan tidigare erbjuder från MultiCam. 
CNC Alvöen

Kongsberg Ultimate: "Det snabbaste skärbordet på marknaden"

Skärbordstillverkaren Kongsberg Precision Cutting Systems var stolta över att deras Kongsberg Ultimate hade utsetts till ”Best Wide Format Cutting Solution” i EDP Awards i samband med en ceremoni på Drupa.
PXL_20240530_121951472.MP

"Solida lösningar som tål hög belastning"

En helautomatisk linje med linjär motor för skärning av skivor i exempelvis wellpapp, en uppgraderad etikettstans med laser och skärbord i olika storlekar. Det är något av det Jwei visade under Drupa.
Primotek 1

EFI tänker utanför boxen – lanserar unikt system för lådtryck

EFI presenterade lagom till Drupa en lösning tillsammans med Packsize för personaliserat fullfärgstryck på wellpapplådor, men även andra inkjetnyheter.
EFI 3

Senaste nytt

Alvöen breddar utbudet av fräs- och skärmaskiner

Alöven är nu skandinavisk distributör av Kimlas CNC-fräs- och skärbord för industriell produktion. Det ska komplettera de lösningar som företaget sedan tidigare erbjuder från MultiCam. 
CNC Alvöen

Du missar väl inte Packnorth Award 2024?

Bidragen till Packnorth Award kommer nu in i tät följd. Det är fjärde gången tävlingen arrangeras och i år är prisutdelningen tillbaka på Scanpack. Årets tävling bjuder på nyheter.
PNA-head-240627x

Wackes tror på starkt år – nyanställer tre

Produktmediaföretaget Wackes förstärker organisationen med tre anställda. Detta för att möta en ökad efterfrågan på bolagets produkter och tjänster.
Wackes 1

Har Lessebo Paper hittat årets sommarhit?

Frågan vi väl alla gått och grunnat på är väl hur ett papper låter, en fråga som nu äntligen ett svar tack vare Lessebo Paper som tagit ett djärvt steg bortom det visuella genom att utforska denna något udda fråga. Resultatet är Lessebo Paper Player – en spelare som förvandlar papperets tysta elegans till en fascinerande ljudupplevelse.
Lessebo Paper