De bygger ut med digitala skyltar

PUBLICERAD: 18 oktober 2017
UPPDATERAD: 18 oktober
Clear Channel får rättigheterna att sälja reklam på Adcitymedias inomhusskärmar i nio köpcentrum runt om i landet.

Företaget inom digital utomhusreklam, Clear Channel, kritar på avtal och expanderar sitt nätverk med ett 90-tal skärmar runt om i landet.

Det tog fart för Clear Channel för drygt sex år sedan när de lanserade Sveriges första digitala utomhusreklam i Stockholms tunnelbana. Sedan dess täcker de in större delar av landet med sina skyltar. Nu expanderar man ytterligare med 90 skärmar efter att ha rott hem rättigheterna att sälja reklam på Adcitymedias inomhusskärmar i nio köpcentrum runt om i landet. Tidigare var det Visual Art som hade försäljningsrättigheterna till hälften av skärmarna i avtalet. Bakgrunden till affären är att Adcitymedia, som främst har storformat i sin portfölj, valde att lägga ut sitt bestånd med inomhusskärmar på upphandling.

– Vi fortsätter dock att sälja på storformat i anslutning till dessa köpcentrum. Detta är ett positivt och strategiskt beslut för oss säger Anders Axelsson, vd för Adcitymedia.

Ola Klingenborg, vd för Clear Channel Scandinavia:

– Det här avtalet innebär bland annat att vi kommer totalt dominera Västerås, och att vi ytterligare stärker vårt unikt starka erbjudande i Sveriges 20 största städer.

Han säger vidare att de sjösatt plattformen Flex med programenligt innehåll, samt en branschgemensam digital valuta.

– Nu är det rätt tid att trycka gasen i botten på ytterligare expansion av vårt digitala nätverk. Vår satsning på nästa generation av digital utomhusreklam, DOOH 2.0, har redan tagits väldigt väl emot av marknaden.

Clear Channels nätverk brer ut sig över hela Skandinavien. Bara i Sverige har de i samband med den nya affären närmare 800 digitala skärmar i Sveriges 20 största städer.

 

 

 

Läs vidare

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?
_MG_2113

Snabba beslut och starka relationer bygger Tryckcentrum

Nätverksbyggande, en gnutta tur och modet att fatta många beslut. Det är några av ingredienserna som fått Tryckcentrum i Blekinge att på bara tolv år närma sig 50 miljoner i omsättning. När Sign&Print kommer på besök pågår tryckeriets nätverksdag med 420 besökare, 173 företag och 33 utställare.
DSC_7132

Det blåser kring Canons nya tillval för flatbäddsskrivare

Kunder med nuvarande Canon Arizona 1300-serien kan uppgradera sin skrivare till den senaste FLXflow-teknikversionen, inklusive tillvalsfunktionerna Float och Instant Switch.
Arizona-1300-FLXflow_Hero1

Senaste nytt

Gop lanserar nytt återvinningskoncept

Materialleverantören Gop har inlett samarbete med flera skandinaviska återvinningspartners och presenterar nu konceptet go Circular. Det innebär att kunderna kan returnera de flesta plastbaserade material för återvinning. 
go-circular-rasmus-martin-pressbild

PWA:s förändringsvåg: "Det ska inte vara stiltje i en förening"

Projektledaren Maria Olsson om: ✔ En mässa per år från 2026 ✔ Utbyggt showroom ✔ Tillströmning av ny typ av medlemmar ✔ Namnbytet
Maria-pwa-beskuren

Reducera manuella steg i arkbaserad bokproduktion

För närvarande finns det många manuella steg i arkbaserad bokproduktion. Det vill Müller Martini förändra med den nya Starbook Sheetfolder från systerbolaget Hunkeler.
hunkeler-starbook

Signcomchef ansluter till Signcore

– Jag tycker kanske att vår största leverantör Mimaki inte fått det genomslag på maskinsidan som varumärket förtjänar, säger Mattias Söderberg, som rekryterats till återförsäljaren Signcore.
DSC_4560