Mycket fräsning och digital signage

På årets Viscom mässa hittar jag många sätt att fräsa och formpressa. Det finns också en flod av lösningar för digital signage – och nu rasar priserna i ett enormt tempo.

Tina Tang från Lighting Creative Future står mellan två stora led-tavlor. Den ena är för utomhusbruk och har ett format av 4,5 x 2,5 meter. Trots det mycket stora formatet säljs den för under 100 000 kronor.

– Håller du dig inomhus så tittar du säkert på närmre håll och vill ha högre upplösning. Där har vi en skärm som är 2 x 2 meter (110 tums skärm) och kostar strax under 50 000 kronor.

Även utomhusskärmen ska, enligt Tina Tang från Shenzhen i Kina, hålla minst fem år och egentligen i tio år.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: