De blir fullfjädrad reklambyrå åt Nationalmuseum

PUBLICERAD: 9 november 2017
UPPDATERAD: 9 november
I Stockholm Graphics kreativa team ingår projektledaren Sofia Johansson, Pompe Hedengren (creative director) copywritern Veronica Linarfve och digitalt ansvarige Johan Björnsrud,

Nationalmuseum har skrivit ett tvåårsavtal med reklambyrån Stockholm Graphics.

Stockholm Graphics har kammat hem uppdraget att bli Nationalmuseums reklambyrå de närmaste två åren med möjlighet till förlängning om ytterligare två år. Kraven i upphandlingen omfattade en fullservicebyrå inom strategiska och operativa reklambyråtjänster. Byrån skulle även behärska alla typer av mediaval, både tryckta och digitala. En viktig del av uppdraget blir lanseringen och kommunikationen av nya Nationalmuseum. Pompe Hedengren, creative director och grundare av Stockholm Graphics säger att det är ett fint erkännande, och ett fantastiskt roligt uppdrag att få öppna upp en kulturskatt som Nationalmuseum.

Kulturarvet tillhör alla och vi vill få fler att börja kulturarva” säger Pompe Hedengren, creative director och grundare av Stockholm Graphics.

 

Läs vidare

NI Solutions blir återförsäljare för Flora

NI Solutions och Flora har skakat hand om ett nytt samarbete på den nordiska marknaden.
Floraweb

Västerbottnisk tryckerikoncern går bra i Umeå – tappar i Lycksele

Original tryckeri i Umeå gör ett starkt 2023 men dotterbolaget Original tryckeri i Lycksele har det svårare. Orsaken är minskad annonsförsäljning till bolagets annonsblad.
FotoJet-(50)

Summerar nyttan med automation

Summa demonstrerar inte bara en utan två arbetsflödeslösningar under Fespa. Detta för att visa kunderna hur de kan effektivisera sina processer.
Summa

Storformatstryckeri gör rekordresultat

Oron för minskande volymer visade sig var obefogad. Storformatsspecialisterna Ackert Reklam gör sin högsta vinst på tio år. 
DSC_6055-2

Senaste nytt

NI Solutions blir återförsäljare för Flora

NI Solutions och Flora har skakat hand om ett nytt samarbete på den nordiska marknaden.
Floraweb

Västerbottnisk tryckerikoncern går bra i Umeå – tappar i Lycksele

Original tryckeri i Umeå gör ett starkt 2023 men dotterbolaget Original tryckeri i Lycksele har det svårare. Orsaken är minskad annonsförsäljning till bolagets annonsblad.
FotoJet-(50)

Summerar nyttan med automation

Summa demonstrerar inte bara en utan två arbetsflödeslösningar under Fespa. Detta för att visa kunderna hur de kan effektivisera sina processer.
Summa

Storformatstryckeri gör rekordresultat

Oron för minskande volymer visade sig var obefogad. Storformatsspecialisterna Ackert Reklam gör sin högsta vinst på tio år. 
DSC_6055-2