Ricoh utvecklar ny bläckteknik

PUBLICERAD: 12 mars 2018
UPPDATERAD: 12 mars
Bläckstråleskrivaren Ricoh Pro VC60000.

Ricoh Europe har tagit fram en ny bläckteknik för bläckstråleskrivaren Ricoh Pro VC60000.
– Bläcket är ett utmärkt exempel på innovation som riktar sig till verkliga affärsmöjligheter, säger Ricohs chef i Europa, Eef de Ridder.

Eef de Ridder.

Teknikföretaget Ricoh Europe släpper en ny bläckteknik för bläckstråleskrivaren Ricoh Pro VC60000. Den största fördelen, som enligt tillverkaren kommer öka produktionshastigheten, är bläckets möjligheter att skriva ut utan primer på bestrukna offset-substrat. Eftersom hastigheten av utskriften ökar så kan volymerna höjas.

– Ricohs nya bläck är ett utmärkt exempel på innovation som riktar sig till verkliga affärsmöjligheter genom förbättrad färg, snabba produktionshastigheter och de möjliggör användning av vanliga papperstyper för tryckerier på kommersiella marknaden, säger Eef de Ridder, Europachef för civiltryck och industriellt tryck på Ricoh.

Enligt Ricoh kan kunderna förvänta sig en hög hållbarhet, god vattenfasthet och minskade problem med skrivhuvudet i utskrift. Med ett förbättrat färgomfång, mer levande färger och djupare svart, ökar antal användningsområden.

Det nya bläcket släpps snart på marknaden och kommer säljas som ett tillval för nuvarande och framtida användare av bläckstråleskrivaren Ricoh Pro VC60000.

 

 

 

Läs vidare

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Graphic Profile: ”Nu är vi med bland de större drakarna”

Graphic Profile i Motala har flyttat till större lokaler och investerat i två skärbord och en planprinter. Den kraftigt förstärkta kapaciteten gör att de kan utmana större konkurrenter om jobben.
– Zündborden är själen i verksamheten där allting passerar, säger Tom Jacobsson, vd och delägare.
GP1

Hårdvara är kärnan hos nystartade Signcore

Samma dag som Fespa öppnade gick Signcoms vd Robert Nyblom ut med att han driver vidare maskinverksamheten i ett nytt bolag. Sedan dess har bitarna fallit på plats och vägen framåt är solklar.
Signcore 3

Summa automatiserar arbetsflödet för skärning inline

Summa visade bland annat inlinelösningar med iläggare till sina digitala skärbord och textillaserskärare under Fespa.
_DSC0109

Senaste nytt

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm