Antalis bjöd in till kursdagar i car-wrapping. Deltagare från storformatstryckerier och signföretag var på plats – allt från nybörjare till de som tog chansen att förkovra sig ytterligare.
Två klasser på två dagar, med åtta personer i vardera grupp – 14-15 mars. Alla var på plats för att bygga på sig kunskap om car wrapping, och för att lära sig mer om vad Antalis kan erbjuda i produktväg. Björn Bergström, försäljningschef för affärsområdet visuell kommunikation på Antalis, säger att dagarna som hölls i Antalis lokaler i Jordbro bjöd på en bra mix. Kursdeltagare kom från såväl storformatstryckerier som signföretag – allt från nybörjare till de som tog chansen att förkovra sig ytterligare. En certifierad utbildare från Avery Dennison i Danmark var instruktör under kursdagarna. Först fick deltagarna avverka en teoridel och sedan var det dags att gå loss på en inrullad bil för att sträcka ut och montera folier.
– Vi gör det här för att inspirera och för att hjälpa till. Det var uppskattat och de som var nybörjare fick se att det här med car wrapping inte är så lätt som man tror. Vi hör också från kunderna att det här är ett segment som växer, säger Björn Bergström.
Antalis arrangerar denna typ av kursdagar flera gånger per år. Antingen ute på plats hos kunderna eller i företagets egna lokaler. Bland annat i Stockholm är nya datum inplanerade – 26-27 september.
– Vi ser det som viktigt att kunderna får en insikt i, och se vad vi håller på med i företaget. Vi växer tillsammans med nöjda kunder. Och det här är något vi kommer göra mer av.