Antalis triggade igång bilfolierare

PUBLICERAD: 21 mars 2018
UPPDATERAD: 21 mars

Antalis bjöd in till kursdagar i car-wrapping. Deltagare från storformatstryckerier och signföretag var på plats – allt från nybörjare till de som tog chansen att förkovra sig ytterligare. 

Björn Bergström, försäljningschef på Antalis för affärsområdet visuell kommunikation.

Två klasser på två dagar, med åtta personer i vardera grupp – 14-15 mars. Alla var på plats för att bygga på sig kunskap om car wrapping, och för att lära sig mer om vad Antalis kan erbjuda i produktväg. Björn Bergström, försäljningschef för affärsområdet visuell kommunikation på Antalis, säger att dagarna som hölls i Antalis lokaler i Jordbro bjöd på en bra mix. Kursdeltagare kom från såväl storformatstryckerier som signföretag – allt från nybörjare till de som tog chansen att förkovra sig ytterligare. En certifierad utbildare från Avery Dennison i Danmark var instruktör under kursdagarna. Först fick deltagarna avverka en teoridel och sedan var det dags att gå loss på en inrullad bil för att sträcka ut och montera folier.

– Vi gör det här för att inspirera och för att hjälpa till. Det var uppskattat och de som var nybörjare fick se att det här med car wrapping inte är så lätt som man tror. Vi hör också från kunderna att det här är ett segment som växer, säger Björn Bergström.

Antalis arrangerar denna typ av kursdagar flera gånger per år. Antingen ute på plats hos kunderna eller i företagets egna lokaler. Bland annat i Stockholm är nya datum inplanerade – 26-27 september.

– Vi ser det som viktigt att kunderna får en insikt i, och se vad vi håller på med i företaget. Vi växer tillsammans med nöjda kunder. Och det här är något vi kommer göra mer av.

 

Läs vidare

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Graphic Profile: ”Nu är vi med bland de större drakarna”

Graphic Profile i Motala har flyttat till större lokaler och investerat i två skärbord och en planprinter. Den kraftigt förstärkta kapaciteten gör att de kan utmana större konkurrenter om jobben.
– Zündborden är själen i verksamheten där allting passerar, säger Tom Jacobsson, vd och delägare.
GP1

Hårdvara är kärnan hos nystartade Signcore

Samma dag som Fespa öppnade gick Signcoms vd Robert Nyblom ut med att han driver vidare maskinverksamheten i ett nytt bolag. Sedan dess har bitarna fallit på plats och vägen framåt är solklar.
Signcore 3

Summa automatiserar arbetsflödet för skärning inline

Summa visade bland annat inlinelösningar med iläggare till sina digitala skärbord och textillaserskärare under Fespa.
_DSC0109

Senaste nytt

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm