Antalis triggade igång bilfolierare

PUBLICERAD: 21 mars 2018
UPPDATERAD: 21 mars

Antalis bjöd in till kursdagar i car-wrapping. Deltagare från storformatstryckerier och signföretag var på plats – allt från nybörjare till de som tog chansen att förkovra sig ytterligare. 

Björn Bergström, försäljningschef på Antalis för affärsområdet visuell kommunikation.

Två klasser på två dagar, med åtta personer i vardera grupp – 14-15 mars. Alla var på plats för att bygga på sig kunskap om car wrapping, och för att lära sig mer om vad Antalis kan erbjuda i produktväg. Björn Bergström, försäljningschef för affärsområdet visuell kommunikation på Antalis, säger att dagarna som hölls i Antalis lokaler i Jordbro bjöd på en bra mix. Kursdeltagare kom från såväl storformatstryckerier som signföretag – allt från nybörjare till de som tog chansen att förkovra sig ytterligare. En certifierad utbildare från Avery Dennison i Danmark var instruktör under kursdagarna. Först fick deltagarna avverka en teoridel och sedan var det dags att gå loss på en inrullad bil för att sträcka ut och montera folier.

– Vi gör det här för att inspirera och för att hjälpa till. Det var uppskattat och de som var nybörjare fick se att det här med car wrapping inte är så lätt som man tror. Vi hör också från kunderna att det här är ett segment som växer, säger Björn Bergström.

Antalis arrangerar denna typ av kursdagar flera gånger per år. Antingen ute på plats hos kunderna eller i företagets egna lokaler. Bland annat i Stockholm är nya datum inplanerade – 26-27 september.

– Vi ser det som viktigt att kunderna får en insikt i, och se vad vi håller på med i företaget. Vi växer tillsammans med nöjda kunder. Och det här är något vi kommer göra mer av.

 

Läs vidare

Det här visar Gibon Borås på Grafiska dagarna

Årets fokus ligger på mjukvaror, smarta arbetsflöden och automatisering.

DSC_8066

Vägskäl för Blinkfyrar: Byter vd och skapar nytt bolag

Förändringar på väg hos stor vägmärkesproducent.

FotoJet---2025-02-03T143217.324

Allt i en mässhall under Sign Print & Promotion i Oslo

Boka in den 19–20 mars 2025 i kalendern.

SIPP-kollage

Nu hoppas Roland DG göra sig hörda i high end-segmentet

Roland DG vill inta pole position med sin nya storformatsskrivare. De var budskapet när de presenterade sin nya högvolymsskrivare på Formel 1-banan i Monza i Milano. Frågan är om den nya maskinen med ett helt nytt rött bläck är en vinnare när den ska tävla med konkurrerande grafiska fortkörare.

DSC_9222

Senaste nytt

NIZE equipment visar Nyala 5

Vill du uppleva all high-end-teknologi från NIZE Equipment på nära håll? Nu har du chansen! Under två dagar bjuder återförsäljaren in till öppet hus på sitt democenter där du kan komma riktigt nära och se maskinerna i aktion.

nize_fespa_02

Produktion av grafiskt papper ökar: "Effekten väntas inte bestå"

Produktionen av papper och kartong i Sverige ökade med 7,7 procent ifjol. Men Skogsindustrierna tror att utvecklingen kommer brytas.

Charlotte-Dickens

Här är nya kategorierna i Packnorth Award

Nu är Packnorth Award 2025 öppnad. Sedan den första februari kan bidrag sändas in till Nordens största förpackningstävling.

PA-1

GS-facket lämnar X

Beslutet att lämna plattformen ska ses som en markering "mot den utveckling som skett på plattformen och som en markering mot dess ägare".

dbe8100a-c25c-456b-b72c-294edbfc4b3f