Antalis triggade igång bilfolierare

Antalis bjöd in till kursdagar i car-wrapping. Deltagare från storformatstryckerier och signföretag var på plats – allt från nybörjare till de som tog chansen att förkovra sig ytterligare. 

Björn Bergström, försäljningschef på Antalis för affärsområdet visuell kommunikation.

Två klasser på två dagar, med åtta personer i vardera grupp – 14-15 mars. Alla var på plats för att bygga på sig kunskap om car wrapping, och för att lära sig mer om vad Antalis kan erbjuda i produktväg. Björn Bergström, försäljningschef för affärsområdet visuell kommunikation på Antalis, säger att dagarna som hölls i Antalis lokaler i Jordbro bjöd på en bra mix. Kursdeltagare kom från såväl storformatstryckerier som signföretag – allt från nybörjare till de som tog chansen att förkovra sig ytterligare. En certifierad utbildare från Avery Dennison i Danmark var instruktör under kursdagarna. Först fick deltagarna avverka en teoridel och sedan var det dags att gå loss på en inrullad bil för att sträcka ut och montera folier.

– Vi gör det här för att inspirera och för att hjälpa till. Det var uppskattat och de som var nybörjare fick se att det här med car wrapping inte är så lätt som man tror. Vi hör också från kunderna att det här är ett segment som växer, säger Björn Bergström.

Antalis arrangerar denna typ av kursdagar flera gånger per år. Antingen ute på plats hos kunderna eller i företagets egna lokaler. Bland annat i Stockholm är nya datum inplanerade – 26-27 september.

– Vi ser det som viktigt att kunderna får en insikt i, och se vad vi håller på med i företaget. Vi växer tillsammans med nöjda kunder. Och det här är något vi kommer göra mer av.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: