Förenklar med ny e-handelslösning

PUBLICERAD: 23 mars 2018
UPPDATERAD: 23 mars
Agfa Graphics molnbaserade web-to-print lösning StoreFront lanseras i en ny version.

Agfa Graphics släpper en ny version av e-handelslösningen StoreFront. Utökad säkerhet, smidigare orderhantering och HTML5 baserad editor är några förbättrade funktioner.

Web-to-print har blivit en viktig del av kunderbjudandet för många tryckerier. En lättanvänd onlinebutik kan ge konkurrensfördelar och göra så att tryckerier kan utöka sina tjänster och nå fler kunder. Agfa Graphics molnbaserade web-to-print lösning StoreFront kommer nu i en ny version som riktar sig mot tryckerier, skyltmakare och kreativa byråer. En e-handelslösning som ger möjlighet att dygnet runt kunna skapa, anpassa och köpa produkter online.

Det finns två typer av StoreFront-butiker: privata webbutiker för specifika B2B-kunder med inloggning, och så finns det offentliga webbutiker där alla kan beställa varor. Agfas nya version har bland annat uppdaterats med högre säkerhet för att hålla hackarna borta. I de tidigare versionerna användes HTTPS-protokollet för användarkritiskt innehåll som inloggnings- och utcheckningssidor. Den nya versionen kallad StoreFront 4.5 gör att all datatrafik är krypterad av HTTPS i hela butiken. För att enkelt nyttja HTTPS-säkerheten i butikerna begär StoreFront 4.5 automatiskt ett SSL-certifikat av ”Let’s Encrypt” – en helt automatiserad certifikatfunktion som stöds av flera stora teknikföretag. Enligt utvecklaren sparar tryckaren på så vis arbetet med att beställa och installera egna certifikat.

Vidare så slipper tryckaren arbetet med att uppskatta leveranstiden för en order i den uppdaterade versionen. Baserat på den förvalda frakttjänsten och produktionsschemat visar StoreFront 4.5 beräknat leveransdatum, vilket minskar risken för förvirring om vad till exempel 48-timmars frakt innebär. Vidare har online-editorn blivit helt HTML5-baserad och är på så sätt kompatibel med alla nya webbläsare. Kunder som vill anpassa och redigera dokument, visitkort, flygblad, datablad, POS-skärmar, med mera, kan nu göra det enkelt och bekvämt på sin dator eller läsplatta.

Beställningar hämtas från StoreFront-butiken och bearbetas automatiskt och arbetsflödet kommunicerar kontinuerligt med StoreFront vilket sparar tryckeriet värdefull tid och ansträngning. Onlinebeställningar i StoreFront kan bearbetas med vilket arbetsflöde som helst. Utvecklaren menar dock att StoreFront briljerar ytterligare i kombination med andra Agfa Graphics-system som Apogee Prepress för civiltryckerier och Asanti-arbetsflödet för skylt och displaytryckerier.

 

 

 

Läs vidare

Ett verktyg för skyltföretagets alla processer

Det belgiska mjukvaruföretaget Dataline Solutions har utvecklat den modulära mjukvaran Multiline för att hantera alla funktioner hos ett skyltföretag, eller något annat grafiskt företag för den delen.
Jef_Stoffels

Spill blir helt nya produkter med Hexis nya satsning

Spill från material blir husisolering och pvc-rör när Hexis nya återvinningsprogram rullas ut i Europa. Under Fespa visar det franska företaget också en ny ultrastransparant folie och nya färger i serierna Bodyfence och Skintac.
_DSC0045

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Fujifilm introducerar end-to-end-workflow

Fujifilm har samarbetat med eProductivity Software (ePS) för att visa hur Fujifilms XMF PressReady arbetsflödeslösning kan paras ihop och integreras med eProductivity Softwares MarketDirect StoreFront e-handel och MIS-system.
Fujifilm_ePS

Senaste nytt

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5