Digitaltryck ger godisregn

Martin Bregmo, vd på Bregmos Reklamgodis ser flera fördelar med att trycka godisförpackningarna digitalt.

Boråstryckeriet Bording backar upp godistillverkaren Bregmos Reklamgodis i större omfattning med tryck på papper och kartong.

Bregmos Reklamgodis förlägger en stor del av sin produktion hos Boråstryckeriet Bording. Bregmos Reklamgodis har förvisso delvis egen produktion i form av tryckeri, förpackning och chokladtillverkning, men en stor del av det som Bregmos distribuerar ut inom tryck och förpackning görs från Bordings produktionsenhet i Borås.

– Vi har valt att outsourca dessa delar av vår produktion till Bording, då de kompletterar det vi själva inte kan tillverka, säger Bregmos Reklamgodis vd Martin Bregmo.

Godistillverkaren Bregmos Reklamgodis har flera olika förpackningstyper i sitt utbud av produkter.

– Det skapade många fördelar för oss när vi valde att gå över till digitaltryck och Bording. En stor aspekt var leveranstiden, men även de arbetsflöden och orderprocesser som Bording besitter, säger Martin.

Bording producerar flera av Bregmos godisförpackningar. I stort sett står de för allt tryck på papper och kartong. Att trycka förpackningar digitalt, istället för offset, vilket gjordes tidigare, har både förenklat och effektiviserat Bregmos verksamhet, berättar Martin Bregmo.

– De hade all tryckteknik i huset och erfarenhet från liknande produkter. Tillsammans jobbade vi fram ett flöde och en process som fungerade för oss. Vi försöker hela tiden utveckla saker tillsammans och kommer att integrera fler lösningar och processer i framtiden.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: