Tetra Pak kryddar material med effekter

PUBLICERAD: 10 april 2018
UPPDATERAD: 10 april

Tetra Pak satsar på personalisering genom att lansera bland annat holografiska och metalliska effekter till företagets serie med vätskekartongmaterial.

Charles Brand vill ge utökade möjligheter för personaliserade produkter till kunderna.

Tetra Pak satsar på nya blickfångare till serien Artistry – vätskekartonger som kan användas till merparten av företagets förpackningslösningar och befintliga maskinlinjer. De nya effekterna är Tetra Pak Reflect, som omfattar holografiska effekter på förpackningar. För metalliska effekter på kartongmaterialet finns numera Tetra Pak Metallized. För den som vill ha en mer naturlig look finns Tetra Pak Craft, som ger förpackningen ett utseende av kartong och träfiber. Den fjärde i raden av effekter – Tetra Pak Sculpt –  ger vätskekartongmaterialet en präglad ytstruktur.

Effekterna kommer att finnas tillgängliga för företagets kunder över hela världen, enligt ett pressmeddelande. Charles Brand, vd för produktledning och kommersiell verksamhet på Tetra Pak:

– I en värld där nästan allt handlar om personalisering vill vi ge våra kunder något unikt och hjälpa deras varumärken att överrösta konkurrenterna och nå ut till konsumenterna.

Metalliska och holografiska effekter, en naturlig kartong och träfiber look samt en taktil ytstruktur ingår i Tetra Paks serie Artistry.

Läs vidare

Canon blickar mot nya marknader

Det är ett Canon i toppform som, med sin 4 800 kvadratmeter stora monter på Drupa, visar varför de är ledande inom flera teknologier.
Drupa_Canon

100 Revoria Press PC1120 installerade i Europa

Fujifilm har nu gjort sin hundrade installation av sin flaggskeppsmodell Revoria Press PC1120 i Europa. Tonerpressen har vunnit flera utmärkelser under åren.
IMG_4094

Hårdvara är kärnan hos nystartade Signcore

Samma dag som Fespa öppnade gick Signcoms vd Robert Nyblom ut med att han driver vidare maskinverksamheten i ett nytt bolag. Sedan dess har bitarna fallit på plats och vägen framåt är solklar.
Signcore 3

Spill blir helt nya produkter med Hexis nya satsning

Spill från material blir husisolering och pvc-rör när Hexis nya återvinningsprogram rullas ut i Europa. Under Fespa visar det franska företaget också en ny ultrastransparant folie och nya färger i serierna Bodyfence och Skintac.
_DSC0045

Senaste nytt

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5