Nyala är den mest sålda

PUBLICERAD: 13 april 2018
UPPDATERAD: 13 april
Swissqprints Nyala är en storsäljare enligt marknadsundersökningsinstitutet Infosource.

För tredje året i rad är det storformatskrivaren Nyala från Swissqprint som är den mest sålda skrivaren i sin klass. Dock har föregångaren lämnat plats för den nya led-modellen.

SwissQprints Nyala var i fjol den skrivare som såldes mest i Europa i sin klass. Uppgiften redovisas av marknadsundersökningsinstitutet Infosource. Det är tredje året i rad som skrivaren norpar förstaplatsen bland alla möjliga varumärken i kategorin uv-flatbäddsskrivare och hybridskrivare med cirka 152,4 centimeter i utskriftsbredd och som ligger i prisintervallet 1,3-5 miljoner kronor.

Den senaste serien bläckstråleskrivare innehar led-teknik. Nyala LED lanserades på Fespa 2017 och har därefter ersatt Nyala 2 (med konventionell UV-torkning). Enligt Swissqprint har led-tekniken en mindre miljöpåverkan, lägre strömförbrukning. Tack vare led-teknikens lägre värmeffekt blir utskriftsalternativen fler vilket gör att man kan skriva ut på ett brett utbud av värmekänsliga material och applikationer.

Nize equipment är Swissqprints distributör i Norden.

 

 

Läs vidare

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5

Cykelfantast ska få Storbildsbolaget att växla upp

Efter några år på ett cykelföretag återvänder den tidigare försäljningschefen Patrick Söderberg till Storbildsbolaget. Som vice vd ska han få Helsingborgsföretaget att växla upp sina strategiska planer för framtiden.  
IMG_3878

Graphic Profile: ”Nu är vi med bland de större drakarna”

Graphic Profile i Motala har flyttat till större lokaler och investerat i två skärbord och en planprinter. Den kraftigt förstärkta kapaciteten gör att de kan utmana större konkurrenter om jobben.
– Zündborden är själen i verksamheten där allting passerar, säger Tom Jacobsson, vd och delägare.
GP1

Senaste nytt

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5