Boklansering för nätverk hos E-print

Boken Power of friendship lanserades hos E-print på Oxtorgsgatan i Stockholm

Nätverket Becker network, med mottot ”Power of friendship”, lanserade en ny bok med samma namn.

Boken marknadsför nätverket Becker networks aktiviteter med medlemmar och företag.

Nätverket består av drygt 80 företag som alla delar en vision om framgångsrika affärer – med varandra och externt. Boken, som ska promota nätverket och dess medlemmar, innehåller en mängd bilder och historier av och med nätverkets medlemmar och alla resor och event som ingår i medlemskapet. Boken lanserades hos E-print på Oxtorgsgatan i Stockholm, där lokalerna snabbt fylldes.
Becker network tog hjälp av E-print och Nimbus communications för att producera en bok på 360-sidor tryckt digitalt i ungefär 300 exemplar.
– Det har varit ett unikt projekt. Mikael Becker har valt att satsa på en trycksak, något han ser ett värde i, säger Alexander Jensen, vd på E-print.

På plats presenterades boken av Mikael Becker och Alexander Jensen innan Grafiska företagens vd Ravindra Parasnis steg fram för att säga ett par ord om den grafiska branschen.
– Den vanligaste frågan jag får när jag berättar vilken bransch jag arbetar i är ”Finns den kvar?”, börjar Ravindra och får skratt i gensvar.

Ravindra Parasnis och Mikael Becker minglade hos E-print.

– Det är absolut en utmanad bransch, men det är knappast den enda. Den grafiska branschen är duktig på att ställa om sig. Vi har mött minskad omsättning länge, men har högre lönsamhet än snittet av svenska företag. Vi har lärt oss att bredda sortimentet och se över värdekedjan. Boken är inte död, det trycks fler böcker i dag än det gjordes innan datorns intåg. Det är inte en fråga om överlevnad för den grafiska branschen, utan en fråga om vilken roll vi kommer spela i framtidens mediesystem.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Riktigt lyxiga småserier

Ofta kombineras önskan om exklusiva förpackningar med att upplagan är låg. Kanske bara några tusen eller till och med bara några hundra exemplar. Det är en självklarhet att jobbet ska digitaltryckas. Men hur gör jag med efterbehandlingen, när jag gärna vill ha alla de speciella effekterna? Det där som gör förpackningen exklusiv.

Publicerat av: