Boklansering för nätverk hos E-print

Boken Power of friendship lanserades hos E-print på Oxtorgsgatan i Stockholm

Nätverket Becker network, med mottot ”Power of friendship”, lanserade en ny bok med samma namn.

Boken marknadsför nätverket Becker networks aktiviteter med medlemmar och företag.

Nätverket består av drygt 80 företag som alla delar en vision om framgångsrika affärer – med varandra och externt. Boken, som ska promota nätverket och dess medlemmar, innehåller en mängd bilder och historier av och med nätverkets medlemmar och alla resor och event som ingår i medlemskapet. Boken lanserades hos E-print på Oxtorgsgatan i Stockholm, där lokalerna snabbt fylldes.
Becker network tog hjälp av E-print och Nimbus communications för att producera en bok på 360-sidor tryckt digitalt i ungefär 300 exemplar.
– Det har varit ett unikt projekt. Mikael Becker har valt att satsa på en trycksak, något han ser ett värde i, säger Alexander Jensen, vd på E-print.

På plats presenterades boken av Mikael Becker och Alexander Jensen innan Grafiska företagens vd Ravindra Parasnis steg fram för att säga ett par ord om den grafiska branschen.
– Den vanligaste frågan jag får när jag berättar vilken bransch jag arbetar i är ”Finns den kvar?”, börjar Ravindra och får skratt i gensvar.

Ravindra Parasnis och Mikael Becker minglade hos E-print.

– Det är absolut en utmanad bransch, men det är knappast den enda. Den grafiska branschen är duktig på att ställa om sig. Vi har mött minskad omsättning länge, men har högre lönsamhet än snittet av svenska företag. Vi har lärt oss att bredda sortimentet och se över värdekedjan. Boken är inte död, det trycks fler böcker i dag än det gjordes innan datorns intåg. Det är inte en fråga om överlevnad för den grafiska branschen, utan en fråga om vilken roll vi kommer spela i framtidens mediesystem.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: