Hot Screen skjuter i höjden

Hot Screens vd Fredrik Skanselid ser en positiv start på innevarande året.

Hot Screen kammar hem ytterligare en avtalskund i form av textilprofileringsjätten Nordiska Etikettbolaget.
– Vi har inlett starkt med 20 procents tillväxt de första sex månaderna, säger vd:n Fredrik Skanselid.

Nordiska Etikettbolaget som är europeisk leverantör av textil profilering med export till 42 länder har valt att lägga över sin transferproduktion till Hot Screen. En viktig avtalskund enligt Hot Screens vd Fredrik Skanselid:
– Det betyder mycket för oss såklart. Det är en stor aktör som vi knyter till oss.

Hot Screen med säte i Kungsbacka har cirka 30 anställda och producerar värmetransfer och värmepressar. Redan i början av året inledde företaget ett samarbete med kunden Fronta som är en rikstäckande återförsäljarkedja i profilreklambranschen i Sverige och Finland. I Hot Screens senaste bokslut landade omsättningen på 65,9 miljoner kronor, en ökning med 16,8 procent jämfört med föregående år. Rörelseresultatet ökade från 13,7 miljoner till 16,8 miljoner. Årets resultatet efter skatt blev 8,3 miljoner kronor.

Innevarande år ser mycket ljust ut:
– Vi har inlett starkt med 20 procents tillväxt de första sex månaderna, säger Skanselid som ser att de kommer göra ett fint resultat när bokslutet stänger:
– Vi beräknar att vi kommer omsätta ca 80 miljoner kronor enbart på värmetransfer.

Hot Screen har investerat för en miljövänlig och Lean-baserad produktion.

Vad är bakomliggande orsaken till att ni går som tåget?
– Anledningen är att vi har bra miljövänliga och kvalitetsmässiga produkter som är prisvärda och vi har satsat stort på att bygga en ny miljövänlig fabrik med en Lean-baserad produktion. Och vi kommer fortsätta bygga ut vår fabrik under 2019 med fokus på det vi tillverkar.
I september startade Hot Screen ett dotterbolag i Finland med fokus på försäljning där Henrik Gillberg är ansvarig säljare. I maj i år öppnade företaget en filial i Norge.
– Vi har många stora norska kunder som hade önskemål om detta för att underlätta med införselmoms och att kunna handla med norska kronor, säger Skanselid.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: