Abstrakt måleri sporrade till nya färger

Mactac släpper ytterligare 16 färger. Holländska konstnären Piet Mondrian och hans abstrakta kompositioner med grundfärgerna rött, blått och gult jämte svart och vitt har inspirerat till sex utav dem.

Mactac Europe utökar med 16 nya färger till sin MACal 9800 Pro-vinyl för bilfoliering, fönstergrafik och visuell kommunikation. Sex av färgerna är inspirerade av den holländska konstnären Piet Mondrians typiska palett.

De 16 nya matta och glansiga färgerna blir ett tillägg till de redan hundra olika högglansiga färgerna som redan existerar i Mactacs sortiment för vinylen MACal 9800 Pro. Skärvinylen är anpassad för långtidsanvändning på plana eller krökta ytor – både för inomhus- och utomhusbruk. Enligt tillverkaren är vinylens hållbarhet tio år för svartvitt, åtta år för färger och fem år för metallfärger. Materialet kan nyttjas till allt från bilfoliering och fönstergrafik till display- och signagepaneler och andra varumärkesapplikationer.

–MACal 9800 Pro är en av våra viktigaste premiumkvalitetsvinyler med ljusa, opaka och långvariga färger med pigment av hög kvalitet. Vidhäftningsförmågan undviker problem såsom sprickor, kantlyftning och krympning, säger företagets marknadschef Oliver Guenther är marknadschef för varumärket Mactac Europe

Företaget Mactac Europe förvärvades av Avery Dennison år 2016.

16 nya färger som lanseras av Mactac Europe.

 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: