Milstolpe för Epsons skrivare – snart lanseras nya modeller

PUBLICERAD: 10 augusti 2018
UPPDATERAD: 10 augusti
Epsons bläckstråleskrivare med påfyllningsbara bläcktankar.

Den globala försäljningen av Epsons högkapacitetsskrivare med påfyllningsbara bläcktankar har passerat 30 miljoner sålda enheter.

Epson lanserade sina skrivare i Indonesien i oktober 2010, och i slutet av räkenskapsåret 2017 som avslutades i mars 2018, hade skrivarna introducerats i närmare 150 länder och regioner.

Ambitionen för företaget är att fortsätta på den inslagna vägen med sin så kallade Eco-tankserie och målet är att högkapacitetsskrivare med bläcktankar ska bli den dominerande lösningen på marknaden. Företaget skriver i ett pressmeddelande att de kommer fortsätta att uppmuntra företag att byta från laserskrivare till högkapacitets bläckstråleskrivare på både etablerade marknader och tillväxtmarknader. Dessutom är nya och ännu mer användarvänliga modeller på gång som sägs ha betydande miljö- och kostnadsfördelar.

Epson räknar med att sälja 9,5 miljoner skrivare med påfyllningsbara bläckbehållare under verksamhetsåret 2018. Det är en ökning med 20 procent jämfört med föregående år och beräknas utgöra 55 procent av Epsons totala försäljning av bläckstråleskrivare.

 

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Canon inför Drupa: ”Nu kommer ju allt!”

Canon presenterar teknik- och affärsinnovationer på Drupa och har en lång rad nya skrivare att visa upp.
Matteus-Celinski

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)