Milstolpe för Epsons skrivare – snart lanseras nya modeller

Epsons bläckstråleskrivare med påfyllningsbara bläcktankar.

Den globala försäljningen av Epsons högkapacitetsskrivare med påfyllningsbara bläcktankar har passerat 30 miljoner sålda enheter.

Epson lanserade sina skrivare i Indonesien i oktober 2010, och i slutet av räkenskapsåret 2017 som avslutades i mars 2018, hade skrivarna introducerats i närmare 150 länder och regioner.

Ambitionen för företaget är att fortsätta på den inslagna vägen med sin så kallade Eco-tankserie och målet är att högkapacitetsskrivare med bläcktankar ska bli den dominerande lösningen på marknaden. Företaget skriver i ett pressmeddelande att de kommer fortsätta att uppmuntra företag att byta från laserskrivare till högkapacitets bläckstråleskrivare på både etablerade marknader och tillväxtmarknader. Dessutom är nya och ännu mer användarvänliga modeller på gång som sägs ha betydande miljö- och kostnadsfördelar.

Epson räknar med att sälja 9,5 miljoner skrivare med påfyllningsbara bläckbehållare under verksamhetsåret 2018. Det är en ökning med 20 procent jämfört med föregående år och beräknas utgöra 55 procent av Epsons totala försäljning av bläckstråleskrivare.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: