Arkitektkopia utökar sin 3d-satsning

Arkitektkopias utskrift av en modell som föreställer Ebbepark i Linköping.

Arkitektkopia kompletterar och utökar i sin satsning på 3d-utskrifter.

– Vår målsättning är långsiktigt att bli marknadsledare inom valda kundsegment, säger Arkitektkopias vd Gunnar Duintjer.

Trycktjänstekedjan Arkitektkopia har under en längre tid levererat 3d-utskrifter och så sent som i november 2017 släppte företaget nyheten om sitt 3d-center i Bromma. Efter en ökad efterfrågan från kunderna ska företaget nu både komplettera och utöka sitt utbud av 3d-tekniker.

Gunnar Duintjer, vd Arkitektkopia.

– Vi kompletterar med ytterligare en 3d-skrivare, Projet CJP 660 Pro, som kan skriva ut gipsdelar i färg, säger Arkitektkopias vd Gunnar Duintjer. 

Anledningen till investeringen är en ökad efterfrågan, främst inom företagets huvudsakliga målgrupp, bygg- teknik- och fastighetsbranschen, men även inom nya områden som industri och designbranschen.

Förutom de investeringar som gjorts på 3d-teknik för gipsdelar, har Arkitektkopia även köpt 3d-skrivaren Projet MJP 3500 HD Max, som skriver ut i plast. Enligt Gunnar Duintjer kommer maskinen, till skillnad från företagets befintliga plastskrivare, att erbjuda andra typer av egenskaper vad gäller utskriftskvalitet och detaljrikedom.

– Vi märker att våra kunder får effekt av de produkter vi tar fram, vilket gör att maskininvesteringarna ligger helt rätt i tiden, säger Gunnar Duintjer och utvecklar:

–  I dag levererar vi till en stor variation av företag med olika behov av prototyper av allt från smycken till verktyg samt modeller för att visualisera projekt och annat.

Arkitektkopias långsiktiga mål är att bli marknadsledande inom sina valda kundsegment. Först på listan är dock byggbranschen, genom ökad marknadsföring och fler satsningar på sälj. 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: 

Världslanseringen kom på mässan

Canon släpper en ny serie flatbäddsskrivare för rigida material. Det handlar om Océ Arizona 1300 där man första gången valt att köra på led-härdningsteknik för att ytterligare öka produktiviteten. Besökarna på Sign&Print Scandinavia blir först i världen att se maskinen demonstreras live.

Publicerat av: