Arkitektkopia utökar sin 3d-satsning

Arkitektkopias utskrift av en modell som föreställer Ebbepark i Linköping.

Arkitektkopia kompletterar och utökar i sin satsning på 3d-utskrifter.

– Vår målsättning är långsiktigt att bli marknadsledare inom valda kundsegment, säger Arkitektkopias vd Gunnar Duintjer.

Trycktjänstekedjan Arkitektkopia har under en längre tid levererat 3d-utskrifter och så sent som i november 2017 släppte företaget nyheten om sitt 3d-center i Bromma. Efter en ökad efterfrågan från kunderna ska företaget nu både komplettera och utöka sitt utbud av 3d-tekniker.

Gunnar Duintjer, vd Arkitektkopia.

– Vi kompletterar med ytterligare en 3d-skrivare, Projet CJP 660 Pro, som kan skriva ut gipsdelar i färg, säger Arkitektkopias vd Gunnar Duintjer. 

Anledningen till investeringen är en ökad efterfrågan, främst inom företagets huvudsakliga målgrupp, bygg- teknik- och fastighetsbranschen, men även inom nya områden som industri och designbranschen.

Förutom de investeringar som gjorts på 3d-teknik för gipsdelar, har Arkitektkopia även köpt 3d-skrivaren Projet MJP 3500 HD Max, som skriver ut i plast. Enligt Gunnar Duintjer kommer maskinen, till skillnad från företagets befintliga plastskrivare, att erbjuda andra typer av egenskaper vad gäller utskriftskvalitet och detaljrikedom.

– Vi märker att våra kunder får effekt av de produkter vi tar fram, vilket gör att maskininvesteringarna ligger helt rätt i tiden, säger Gunnar Duintjer och utvecklar:

–  I dag levererar vi till en stor variation av företag med olika behov av prototyper av allt från smycken till verktyg samt modeller för att visualisera projekt och annat.

Arkitektkopias långsiktiga mål är att bli marknadsledande inom sina valda kundsegment. Först på listan är dock byggbranschen, genom ökad marknadsföring och fler satsningar på sälj. 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: