Papper som ger sting åt bilder

 

Arctic paper har tagit fram publikationen Surface för att visa hur papprets unika egenskaper kan locka fram fotografiers detaljer.

Surface, en portfölj med utvalda konstverk av en internationell grupp välkända fotografer, är tryckt på papper ur Arctic Volume-sortimentet. Publikationen visar upp ett brett urval av samtida internationell fotografi, olika konstnärliga stilar och tekniker som sträcker sig från analogt till avancerade digitala tillämpningar.

– Denna fantastiska portfölj med olika perspektiv, landskap och strukturer är en hyllning till precisionen, parallellt med den enastående naturliga och karaktäristiska känslan hos pappret Arctic volume, säger Martina Rosendahl, global marknadsföringschef på Arctic paper.

 

 

 

Fotograferna som deltar i kampanjen är:

Christopher Anderson, Kanada
Robin Butter, Nederländerna
Maryanne Casasanta, Kanada
Fleur van Dodewaard, Nederländerna
Eye of science, Tyskland
Weronika Gęsicka, Polen
Bruce Gilden, USA
Laurent Gudin, Frankrike
Oliver Heißner, Tyskland
Peter Kaaden, Tyskland
Keyezua, Angola
Diana Markosian, Ryssland
NASA, USA
Lakin Ogunbanwo, Nigeria
Olya Oleinic, Moldavien
Logo Oluwamuyiwa Adeyemi, Nigeria
Sebastião Salgado, Brasilien
Tekla Evelina Severin, Sverige
Trine Søndergaard och Nicolai Howalt, Danmark
Anna Tärnhuvud, Sverige
Michael Wolf, Tyskland.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: