Rivstart på mässa

Vi tog pulsen på utställarna under Sign, Print & Pack-mässan i Oslo19-20 september. Se bildspelet ovan.

Sign, Print & Pack-mässan i Oslo som pågår 19-20 september drar besökare.

Mässan är igång. Det handlar om norska Sign, Print & Pack-mässan  – branschens största mötesplats som pågår 19-20 september. Mässan hålls på X Meeting point i Oslo och är denna gång dubbelt så stor jämfört med förra mässan. Branchmässan sammanför kollegor, konkurrenter, leverantörer och kunder.

Bland utställarna finns den senaste utrustningen inom digitaltryck, förpackningstryck, etikettlösningar, textiltryck, storformat, skyltar, digital signage, 3d-print och efterbehandling. Ett extra fokus ligger i år på textil och förpackningar. Branschens intressenter kommer att se tekniska och kreativa lösningar, och inte minst affärsmöjligheter. Det utlovas även en rad spännande produktsläpp under de två dagarna.

Besökarna kommer också kunna inspireras och få lyssna till dagsaktuella talare i ett fullspäckat seminarieprogram. Det kommer även avgöras vem som vinner norska mästerskapen i Car wrapping.
Mässan hålls i Oslo på X Meeting Point den 19 och 20 september.

Läs mer och anmäl dig gratis på sipp.no

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: