Allt klart hos Ricoh

Karl Elias och Stefan Laurén, Ricoh.

Tisdag den 16 till torsdag den 18 oktober öppnar Ricoh sina lokaler i Solna, utanför Stockholm. Syftet är att låta kunderna testa, testa och testa. Det är nya Pro 9210 som nu blivit intrimmad och ska visa vad den går för.

Stefan Laurén och Karl Elias har förberett en serie testfiler både i den maskinen och i femfärgsskrivaren Pro 7210, som funnits på plats sedan tidigare.

– Vi tänker visa hur du kalibrerar inline, hur du skriver ut 1260 mm långt och upp till 470 gram tjockt papper. Och vi tänker visa tryck ända till kanten på kuvert och en produktion på offsetpapper med över 130 sidor i minuten, säger de båda när Sign&Print besöker dem i showrummet.

– Hastigheten är inte minst viktig för de som nu tar klivet att skrota offsetpressen och helt vill producera digitalt.

Ricohs öppna hus pågår 16-18 oktober mellan 09.00 – 16.00. Adressen är Röntgenvägen 2 i Solna.

Tillsammans med Antalis har en provbok tagits fram, som visar tryck på en mängd olika papper.

Fluorescerande färg, som tryckts i Pro 7210 och bara syns i uv-ljus.

Bilaffisch tryckt med vitt och sedan fyrfärg på ett silverpapper.

Kuvert tryckt till kant i Ricoh.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: