Han ska ta Efi till nästa nivå

William D. Muir tillika Bill Muir blir ny vd för Efi.

Efi har rekryterat en ny vd efter att Guy Gecht valt att lämna efter 19 år på posten.

Guy Gecht lämnar vd posten men fortsätter i företagets styrelse.

Sign&Print har tidigare berättat om att Efis vd Guy Gecht har valt att kliva av från vd-rollen. Företagets rekryteringsprocess för att hitta en ny vd som kan styra skutan in i framtiden har varit igång sedan i slutet av sommaren. Nu står det klart att Bill Muir tar över vd-posten. Han kommer närmast från det globala tillverknings- och produktlösningsföretaget Jabil där han var operativ chef. Guy Gecht som kommer fortsätta sitta i företagsstyrelsen är övertygad att Bill Muir kommer att ta Efi till nästa nivå:

– Hans erfarenhet och tidigare meriter hos Jabil har varit att skapa tillväxt i ett företag som omsätter miljarder dollar och driva igenom och sätta företagets strategiska riktning framåt. Denna bakgrund gör honom unik för rollen som nästa vd för Efi. Jag ser fram emot att se honom leda Efi och hjälpa honom med det han behöver samtidigt som företaget fortsätter leda den digitala transformationen hos företag över hela världen där bilder betyder något.

Under Guy Gechts 19 år som vd var Efi från början endast tillverkare av rippar för skrivare och man sålde bara till skrivartillverkarna. Nu har man ett helt batteri av programvaror och är ett av de ledande företagen inom industriell inkjet.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: