Screen är fortsatt viktigt

PUBLICERAD: 12 oktober 2018
UPPDATERAD: 12 oktober
Marabu drog folk till sitt årliga öppet hus.

Att screentryck fortsatt har en mycket stark ställning visades under Marabus öppna hus i oktober.

Många var på besök i Marabus lokaler i Malmö och nyfikenheten kring det digitala är stor. Men fortfarande är det mycket som görs bäst – eller bara kan göras med traditionellt screentryck.

Men screen är en komplicerad process, med strängt reglerad ramtvätt och beläggning av exponeringsmaterial. Och spänning av screenramar är fortsatt något som gärna köps från en leverantör. Allt detta kunde vi se på plats hos Marabu, där både en helt automatisk och semiautomatisk ramtvätt visades och där gästerna kunde granska de olika maskinerna för ramspänning.

[metaslider id=”200072″]

 

För de digitala kunderna fanns också mycket godis, genom att både Roland och Efi hade maskiner på plats. Dessutom fanns ett stort Summa skärbord.

– Det är roligt att vi varje år kan dra så många kunder. De kommer långväga ifrån för att se vår utställning och diskutera sin framtid. De vet att vi alltid har intressanta saker att visa, säger vd Lars Nilsson på Marabu Scandinavia.

Läs vidare

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922

Senaste nytt

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922