Handslag befäster nytt avtal

PUBLICERAD: 26 oktober 2018
UPPDATERAD: 14 november
Björn Allskog, vd för Agfa Graphics och Rickard Fredlund, försäljningschef på Addbrand, skakar hand för samarbetet in i framtiden.

Agfa Graphics får en ny återförsäljare i Sverige som ska leverera både produkter och tjänster till det grafiska mellanledet, med och utan tryck.

Addbrand Sweden är sprunget ur en bolagsfusion när Turnex blev en del av Kuverteamet. Därmed, under 2018, kom även namnbytet på plats. Grossisten har nu tecknat ett samarbetsavtal i Sverige med Agfa Graphics, tillverkare av offsetplåt och systemlösningar för den grafiska branschen. Rickard Fredlund, försäljningschef på Addbrand säger att de är jätteglada att kunna presentera det nya samarbetet.

– Turnex har sålt dessa produkter tidigare, så kunskapen finns, men nu tar vi samarbetet ett steg längre och erbjuder artiklarna till alla Addbrands kunder. Agfas kvalitet i kombination med vårt övriga sortiment och vår duktiga säljkår, tror vi kommer att göra ett stärkt partnerskap lyckat för både Agfa, oss och våra kunder.

Björn Allskog, vd för Agfa Graphics i Sverige, har en stark tro på att samarbetet kommer att innebära fördelar för både nuvarande och framtida kunder.”

– I och med vårt avtal med Addbrand som vår föredragna partner ser vi stora möjligheter att nå ut med våra ECO3-produkter till ännu fler kunder i Sverige

 

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

SPG investerar i automatiskt skärprogram

Scandinavian Print Group (SPG) har nyligen investerat i det automatiska skärprogrammet CompuCut från Polar. CompuCut är ett program som automatiskt ställer in skärmaskinen och vägleder operatören genom hela processen.

PolarCut_01