Tips och tricks i bilfoliering

PUBLICERAD: 12 december 2018
UPPDATERAD: 12 december
Olsonic bjöd in till en grundkurs i car wrapping hos Profil & Souvenir i Sverige AB i Arlandastad. Från vänster: Fredrik Bjärflod Knivsta, Danilo Perovic Wrapcenter, Per Lemnert Gävle Reklam, Nicola Perovic Wrapcenter, Anders Joki Arlon och Robin Lampén Touch by U.

Olsonic, som ställer ut på Sign&Print Scandinavia, bjöd in till en grundkurs i bilfoliering i Arlandastad där deltagarna fick bekanta sig med material från Arlon Graphics. Nu planeras det för en fortsättningskurs.

En gråmulen fredag så lyste flitens lampa inne hos Profil & souvenir i Sverige (PSS). Deltagarna som var på plats fick en grundkurs i bilfoliering. Bakom arrangemanget, som beskrivs som en gedigen grundkurs stod Olsonics Niclas Ulriksson och kollegan Andreas Hjalmarsson på Papyrus. Arlon Graphics var representerade av experterna Anders Joki och Maxime Jaffre för att visa möjligheterna med Arlons olika material. Dagen började med en teorikurs om teknikerna inom Arlonmaterialen, och efter det fick deltagarna sätta igång att öva praktiskt. Enligt Olsonic så var responsen positiv och företaget planerar nu för en fortsättningskurs.

– Vi vill ju att så många ska se alla ändamål som Arlons eminenta sortiment av vinyler kan nyttjas till. Kreativiteten har inga gränser. Och bäst printresultat får vi alltid i HP Latex-printrarna, ett miljövänligare alternativ, säger Niclas Ulriksson, hårdvaruansvarig på Olsonic.

Niclas Ulriksson hårdvaruansvarig på Olsonic.

Olsonic som är en del av Papyrus ställer också ut på mässan Sign&Print Scandinavia, 5-7 februari, där de kommer ge besökarna tips och tricks inom foliering. I montern kommer Arlon Graphics att visa sin vinyl med ”Flight”-teknik.

– Vi tror mycket på Arlon, och att deras material kommer sticka ut i mängden. Det kommer att folieras en bil med deras SLX Och Illuminite vinyl, säger han  och tillägger att de också har med sig ett stort utbud av media inom Viscom.

Det blir också en rad HP-maskiner i montern – Latex, Pagewide och Designjet.

– Designjet och den nya Z-serien sticker ut med sin kvalitet och funktionalitet.

– Våra förhoppningar på mässan är att få visa upp Olsonic och Papyrus breda och oslagbara sortiment för marknaden, säger Niclas Ulriksson.

 

Läs vidare

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.
DSC_4436

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?
_MG_2113

Snabba beslut och starka relationer bygger Tryckcentrum

Nätverksbyggande, en gnutta tur och modet att fatta många beslut. Det är några av ingredienserna som fått Tryckcentrum i Blekinge att på bara tolv år närma sig 50 miljoner i omsättning. När Sign&Print kommer på besök pågår tryckeriets nätverksdag med 420 besökare, 173 företag och 33 utställare.
DSC_7132

Senaste nytt

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922