25-åring skyltar på mässan

PUBLICERAD: 14 december 2018
UPPDATERAD: 14 december

Cosign satsar på ökad synlighet i Sverige med sitt skyltsystem byggt av aluminum.

Cosign firar 25 år i år med sitt skyltsystem, och de finns i dag representerade i över 85 länder. På mässan Sign&Print Scandinavia, visar de upp sitt system tillsammans med varumärket Lucoled. De erbjuder en komplett lösning för inomhus- och utomhusskyltning, enligt Mikael Hedman på Cosign Nordic.

– I Sverige startade vi dock upp på allvar först för något år sedan, så vi tror att det fortfarande finns många som inte känner till våra lösningar. Därför satsar vi på att du som besökare ska kunna uppleva systemet live i vår monter, säger han.
Cosign fokuserar mycket på dialog och kunddriven innovation, något som kommer spela stor roll på mässan som pågår 5-7 februari i Stockholm på Kistamässan.

– Idag lägger vi mycket tankeverksamhet på att tänka i banor kring ”kundens kund” och sedan utveckla produkter och tjänster utifrån den modellen. Det viktigaste på mässan är därför att vi fortsätter få input från marknadens spelare om vad de själva ser att de behöver för att kunna fortsätta växa och utvecklas.
Sedan hoppas vi så klart på att våra kunder ska vara lika imponerade som vi är av vårt nya varumärke Lucoled och alla Cosign-nyheter som vi visar upp på mässan.

Vad har ni för förhoppningar på mässan?
– Självfallet att vi slår besöksrekordet, men framför allt att de som besöker mässan och vår monter går därifrån riktigt inspirerade och redo att fortsätta växa sin verksamhet, säger Mikael Hedman.

Läs vidare

Det här visar Gibon Borås på Grafiska dagarna

Årets fokus ligger på mjukvaror, smarta arbetsflöden och automatisering.

DSC_8066

Vägskäl för Blinkfyrar: Byter vd och skapar nytt bolag

Förändringar på väg hos stor vägmärkesproducent.

FotoJet---2025-02-03T143217.324

Allt i en mässhall under Sign Print & Promotion i Oslo

Boka in den 19–20 mars 2025 i kalendern.

SIPP-kollage

Nu hoppas Roland DG göra sig hörda i high end-segmentet

Roland DG vill inta pole position med sin nya storformatsskrivare. De var budskapet när de presenterade sin nya högvolymsskrivare på Formel 1-banan i Monza i Milano. Frågan är om den nya maskinen med ett helt nytt rött bläck är en vinnare när den ska tävla med konkurrerande grafiska fortkörare.

DSC_9222

Senaste nytt

Summa lanserar vinylskärare för DTF

Summa lanserar en vinylskärare för Direct to to film-applikationer. Den är speciellt byggd för att förhindra repor och rullmärken som kan uppstå vid transport av PET-film.

S-Class-3-TC75-DTF.27

”Ett skyltfönster för att få fler att upptäcka Addbrand”

Addbrand har som ambition att vara Nordens bästa grossist på papper, kuvert, lätt emballage och grafiska tillbehör. På Sign, Print & Promotion, 19–20 mars i Oslo, visar de ett urval av sin breda produktportfölj.

Addbrand kollage

Lundbergs grafiska lämnar över Komori till ny återförsäljare

De tar över distributionen för märket.

Kenneth-Nielsen

Agfa lanserar kompakt skrivare i Anapurna Ciervo-serien

Agfa utökar med en kompakt, men ändå mångsidig, maskin.

Anapurna-Ciervo-H2500_PR