Må bäste bilfolierare vinna

Tävlingarna rullar under tre dagar i Hexis monter på Sign&Print Scandinavia, 5-7 februari.

Är du novisen som just lärt dig grunderna i car wrapping och har fått blodad tand? Eller är du redan en fullfjädrad folieringsspecialist ut i fingerspetsarna? Oavsett, det drar ihop sig inför tävlingarna SM i Battle och World Wrap Masters.

Hexis Graphics försäljningschef Joachim Wallgren.

De två wrappingtävlingarna väntas sätta prägel på Sign&Print Scandinavia-mässan och äger rum sida vid sida i Hexis Graphics monter. Anmälan till tävlingarna görs här.
– Naturligtvis har vi The Battle på plats och vi vill se många deltagare i detta. Utöver detta kommer hela vårt team av säljare vara närvarande för att träffa alla våra kunder, säger försäljningschef Joachim Wallgren på Hexis.

Företaget utlovar samtidigt ett brett sortiment av folier av olika slag på plats.

– Vi kommer att visuellt visa upp vårt Hex’Perience-sortiment av effektlaminat med tryckbara filer med motiv av bland annat olika träslag, betong, sten, rost med mera. Naturligtvis kommer vårt breda sortiment av printmaterial, skärfolier och textiltransfer att vara närvarande och likaså våra wrapfolier.

Joachim Wallgren hoppas att så många kunder som möjligt från hela landet tar tillfället i akt och kommer till mässan.
– Det är en fantastisk möjlighet att träffa oss alla samt att få se alla nyheter och skapa nya kontakter.

Slutligen slår han ytterligare ett slag för The Battle:

– Se till att prova på detta, det är väldigt roligt.

Tävlingarna avgörs på den stora grafiska branschmässan Sign&Print Scandinavia, 5-7 februari, på Kistamässan i Stockholm. Registreringen till mässan är gratis och  vem som helst kan anmäla sig till tävlingarna. Fina priser utlovas. Bland annat får vinnaren i World Wrap Masters tävla i finalen som avgörs i maj på Fespamässan i München.

 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Hon förvandlar feltryckta ark till klimatsmart förpackningsmaterial

Malmöbon Tintin Blackwell är grafisk formgivare och vet hur mycket feltryckt papper det finns på tryckerier runt om i landet. Tintin driver även ett småskaligt företag där hon säljer olivolja från sin familjs lund i Grekland. Istället för att köpa in förpackningsmaterial har hon gjort förfrågningar hos tryckerier om att få använda feltryckta pappersark när hon ska packa sin produkt. Nu har hon fått napp.

Publicerat av: