Europapremiär för flaskprinter

PUBLICERAD: 10 januari 2019
UPPDATERAD: 10 januari
ACG Fyrtal vänder sig både till promotionbranschen och industrin med sin nya flaskprinter 3Sixty.

Det vankas Europalansering när ACG Fyrtal visar upp sin helt nya Dsign 3sixty uv-flaskprinter. Förbeställningarna har redan börjat trilla in.

ACG Fyrtal riktar främst in sig på promotionbranschen med sin nya flaskprinter, men också mot industrin där stora krav ställs på hög produktionshastighet och prestanda, säger Jesper Devrér, försäljningschef på ACG Fyrtal inför Sign&Print Scandinavia.

Jesper Devrér, försäljningschef på ACG Fyrtal .

– Vi Europalanserar vår helt nya dSign 3sixty UV-flaskprinter. dSign 3sixty är vårt eget varumärke och den revolutionerar hela printindustrin för flaskor. Den är extremt snabb och printar med en enastående kvalitet. Med den vänder vi oss främst mot promotionbranschen men också mot industrin där stora krav ställs på hög produktionshastighet och prestanda.

Med sig på mässan har de också Sveriges mest sålda lasergravyr Spirit från välkända GCC samt den lilla men populära Compress UV-printern, som företaget Sverigelanserade på Sign&Print-mässan 2015.

– Både Spirit-lasern och Compress-printern har varit och är framgångssagor för oss och vi hoppas att ännu fler upptäcker vårt sortiment av maskiner och material. I montern kommer mässbesökarna att få spännande give- aways som direktproduceras i montern.

Vad tror ni blir största snackisen i er monter?
– Störst snackis är tveklöst 3sixty. Med den vänder vi oss både till kunder i Sverige och mot den europeiska marknaden. Vi har redan fått förbeställningar på maskinen och det känns väldigt väldigt roligt att skapa något unikt och eget.
– Vi hoppas på många spännande kundmöten där vi får göra det vi är bäst på: Fyrtal säljer inte bara produkter, vi förser våra kunder med lösningar som hjälper dem att växa och utvecklas, säger Jesper Devrér om Sign&Print Scandinavia 2019 som pågår 5-7 februari i Kistamässan i Stockholm.

Senaste nytt

Faktorer för framgång: färg, fart och flexibilitet

Marabu tror starkt på sitt nya storformatsmärke Liyu. En av fördelarna är flexibiliteten i hur man kan utrusta maskinerna för stora volymer eller spännande bläckuppsättningar. Men finns det intresse för neon och fluorescerande färger? 

FotoJet---2025-11-12T143615.355
Faktorer för framgång: färg, fart och flexibilitet

Braille är en intressant nischmarknad

Braille – eller punktskrift, som läses med fingrarna av synskadade – kan i princip produceras av vilken UV-skrivare som helst som kan lägga färg i flera lager.

DCS_01
Braille är en intressant nischmarknad

Förvärv: Antalis styrker sin position inom textiltryck

Antalis köper nederländska Texo Trade Services.

tts-banner
Förvärv: Antalis styrker sin position inom textiltryck

Rekordstark period för Billes Tryckeri: "All time high"

Billes tryckeri i Mölndal har stark vind i seglen. Det senaste året har de investerat stort i bland annat den nya hybrida storformatsskrivaren från Fujifilm som ökat kapaciteten markant. Idag har Billes den enda Eurosize offsetpressen i Norden som används för att trycka affischer för kollektivtrafiken i Sverige, Norge och Danmark.

BillesDSC_1958
Rekordstark period för Billes Tryckeri: ”All time high”

Läs vidare

Webbinarium: Därför är toner­teknologi här för att stanna

Torsdagen den 13 november kl. 09.00 (CET) arrangerar Xeikon ett kostnadsfritt webbinarium på engelska med titeln "Why is toner technology here to stay for label and packaging printing". Webbinariet arrangeras i samarbete med vår systertidning Packnews.

Frank-Jacobs-900x600-1
Webbinarium: Därför är toner­teknologi här för att stanna

Marabu visar kraftfull flatbädd på Öppet hus

Den grafiska återförsäljaren bjuder in till Öppet hus i Malmö den 12 november för att visa upp det senaste inom digitaltryck och produktionslösningar. 

DSC_2249
Marabu visar kraftfull flatbädd på Öppet hus

Ny UV-färg utan fotoinitiatorer

Flint Groups färgnyhet Flexocure LEAP underlättar vid tryck av livsmedelsförpackningar genom att klara migrationstesterna.

Flintx
Ny UV-färg utan fotoinitiatorer

"Viktigare att realisera idén än att det ska vara ekonomiskt försvarbart"

Med mod som kompass och viljan att tänja på gränser och normer har den grafiska formgivaren Aron Kullander Östling vunnit Formgivningspriset 2025. För Sign&Print berättar han bland annat om arbetet bakom katalogen till konstutställningen Miss Brunnsviken och om den varma relationen till tryck.  

Aron3
”Viktigare att realisera idén än att det ska vara ekonomiskt försvarbart”