Promotionmässa i vintervackert Jönköping

PUBLICERAD: 16 januari 2019
UPPDATERAD: 16 januari
Promotionmässan Nordic Profile Fair pågår 15-17 januari, på Elmia i Jönköping.

Promotionmässa i Jönköping hålls två gånger om året. I början av hösten för att presentera till kommande vår och nu. 15-17 januari, för att presentera sommarens plagg. Sign&Print åkte till ett vintervackert Jönköping för att inspireras.

När jag går runt så syns i ärlighetens namn inte så mycket av tanken med sommar och vinter. Arbetskläderna verkar vara för användning i både värme och kyla, Orreforsvaserna går säkert lika bra att dela ut i 20 graders kyla som i lika många plusgrader och nyckelbandens bredd – fanns från 10 till 25 cm bredd – var knappast styrda av årstiden.

Om man släpper kopplingen till årstid, finns dock mycket att se och inspireras av. Utställarna presenteras i separata inlägg här på hemsidan.

Läs vidare

Flygande start för Epsons etikettsatsning

Epson har tillverkat etikettpressar i över ett decennium, men i Norden har företagets fokus varit mer på traditionellt tryck. Tills nu. För ungefär ett år sedan gjordes en etikettsatsning även här i norr.

Epson-1-1024x683

Vinnarna i Packnorth Award 2024 prisas

11 glada pristagare kunde hämta hem ära, diplom, champagne och blommor.

IMGL5166

Festlig inledning på Scanpack för Konica Minolta

Scanpack hade bara haft öppet en timme när Konica Minolta korkade upp bubblet. Detta för att fira försäljningen av en etikettpress tillsammans med köparen, Knut Lundéns Tryckeri.

Konica-1-1024x683

Nu öppnar Scanpack dörrarna

I år firar Scanpack 60 år. Vi tog ett snabbt möte med Monika Ölund, affärsansvarig för mässan, för att få en aktuell statusrapport.

monika_olund_1920x1280

Senaste nytt

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

Spariver på Heidelberg

Heidelberg ska minska antalet tjänster med 450 stycken de kommande tre år. Enligt företaget ska det stärka konkurrenskraften och möjliggöra nya investeringar.

DSC_7972

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

Ahlsells nya tryckeriverksamhet – vill växa genom förvärv

Ahlsell gör en strategisk satsning på tryckeri, profil- och presentreklam. Det tekniska handelsföretaget har för avsikt att växa genom uppköp av liknande verksamheter. Nu startar man en ny yrkesbutik i Dalarna med tryckeri och fler liknande initiativ är på gång.

FotoJet---2024-12-06T144347.150