Automation i postala lösningar

PUBLICERAD: 28 januari 2019
UPPDATERAD: 28 januari
Björn Olsson, ansvarig för den grafiska försäljningen på Neopost.

Neopost lägger fokus på automation inom fysisk och digital posthantering på Sign&Print Scandinavia. En av höjdpunkterna är lanseringen av den nya helautomatiska maskinen Duplo Dusense för partiell uv-lackning.

Neopost hoppas återupprepa succén från deras medverkan på SIgn&Print-mässan 2017.

– Merparten av de förfrågningar vi får från den grafiska branschen rör sig om produkter som har så hög grad av automatisering som möjligt, det vill säga automatiserad skärning, klamring, bigning och så vidare, säger Björn Olsson som ansvarar för den grafiska försäljningen på Neopost.

I montern kommer framför allt företagets egna produkter synas, exempelvis den helautomatiska maskinen för e65-C4 kuvertering vid namn DS-600. De visar även maskinlösningar från Duplo, Multigraf, GMP med mera.

– Eftersom vi också har agenturen på schweiziska Hunkeler kommer vi prata samt visa demonstrationsfilmer kring detta. Produkterna är helt enkelt för stora för att få plats i vår monter.

Vad tror ni blir största snackisen i er monter?
– Jag tror det kommer bli vår lansering av nya Duplo Dusense, en helautomatisk maskin för partiell uv-lackning som skriver med 20-80 microns tjocklek.
Björn Olsson säger att 2017 års mässa var en stor succé för Neopost;
– Om 2019 blir lika bra i fråga om mängden av kontakt med kunder, försäljning av produkter i vår monter, samt den positivitet våra besökare visade under mässdagarna, så kommer vi vara mycket nöjda.

Duplo Dusense, en helautomatisk maskin för partiell uv-lackning.

 

Läs vidare

Åtta45 förvärvar grafiskt företag

Åtta45 Print & Media öppnar plånboken och köper ett grafiskt bolag i Stockholm.
åtta45-webb

Mässpremiär på Drupa för Zünds Q-Line

Den schweiziska skärbordstillverkaren Zünd ställer ut under mottot ”Performance across the board” och tar med sig Q-Line som lanserades förra våren och nu visas på en mässa för första gången.
Zund 2

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5

Senaste nytt

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm