Namnbyte ska bädda för uppköp i grafiska branschen

Moderbolaget i tryckerikedjan Justnu byter namn till Brover Group. Skiftet innebär att de blir ett renodlat investmentbolag med fokus på förvärv i den grafiska branschen.

Jan Veres blir koncernchef i Justnus moderbolag som numera heter Brover Group.

Peter Veres, Brover Groups styrelseordförande säger att Justnu-koncernen har arbetat intensivt med förvärv under snart tio år. Satsningen som nu görs ska lägga ett ännu större fokus på företagsuppköp.

– Nu aktiverar vi vårt moderbolag och blir ett renodlat investmentbolag som kommer kunna göra förvärv på ett mycket bredare segment inom den grafiska branschen och även närliggande branscher, säger Brover Groups styrelseordförande Peter Veres.

17 tryckerier

Justnu har i dag 17 tryckerier runt om i landet. Planen för företaget är att verksamheten ska fortsätta likt tidigare med organisk- och förvärvsbaserad expansion. Jan Veres får rollen som koncernchef för Brover Group:

– Det som nu händer är att Justnu kommer att få ett antal systerföretag, vilka kommer att komplettera varandra inom olika områden. Synergierna och åratal av erfarenheter från kedjeverksamhet kommer att ge oss en företagsgrupp där alla kan dra nytta av varandra.

Förvärv på gång

Peter Verees meddelar även att de redan är på gång att skrida till verket med sina första förvärv och säger att de framgent välkomnar alla sorts företag inom grafisk bransch att bli en del av Justnu.

– Det har inte funnits någon riktig motsvarighet till Brover Group i vår bransch tidigare. Nu finns det en riktig och trovärdig aktör att vända sig till om man funderar på att sälja eller vill bli en del av en större grupp inom det grafiska området.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Företag tankade kunskap om digitala strategier

Förpackningsklustret Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard, bjöd in ett fyrtiotal deltagare för att sprida kunskap om digital strategi för styrelser och ledning. Eventet som ägde rum i Malmö, hade bland annat som mål att svara på hur och varför en kunds köpmönster ser ut som det gör.

Publicerat av: