Nybildade Brover gör förvärv direkt

Förvärvet är klart. Oscar Johansson, Glory Days, Johan Stighagen, Printer, Jan Veres, Brover Group och Peter Veres, Brover Group.

Brover Group förvärvar ett B2B-onlineföretag inom trycksaker och profilprodukter.

Nyligen bytte moderbolaget i tryckerikedjan Justnu namn till Brover Group. Namnbytet skedde i samband med att moderbolaget ändrade kurs till att bli ett renodlat investmentbolag, något som Sign&Print tidigare har berättat om. Det första förvärvet sedan dess är nu på plats. Köpet gäller Printer, ett B2B- onlineföretag inom trycksaker och profilprodukter, som har ägts av contentbyrån Glory Days.

– Brover Group tar genom förvärvet av Printer klivet in i online- och e-handel inom den grafiska branschen, säger styrelseordföranden Peter Veres.

Enligt Johan Stighagen som kommer att fortsätta som vd för Printer, så kommer förvärvet lägligt. Han säger i ett pressmeddelande att företaget har nått en nivå där det behövs en bättre struktur och affärsmässig tillväxt.

– Den branschkunskap och det utvecklade företagstänk som Brover Group besitter är precis vad Printer behöver för att kunna ta nästa steg i vår tillväxtplan.

Jan Veres, koncernchef för Brover Group ser en stor potential i onlineföretaget:

– Johan och Glory Days på bara fem år byggt upp ett fint bolag med nästan 20 miljoner kronor i omsättning, det är ett modernt företag med stor utvecklingspotential.

Efter förvärvet omsätter Brover Group cirka 115 miljoner kronor.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Företag tankade kunskap om digitala strategier

Förpackningsklustret Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard, bjöd in ett fyrtiotal deltagare för att sprida kunskap om digital strategi för styrelser och ledning. Eventet som ägde rum i Malmö, hade bland annat som mål att svara på hur och varför en kunds köpmönster ser ut som det gör.

Publicerat av: