Vässat utbud med golvgrafik och wrappingfolier

Avery Dennison och Mactac visar nyheter i sina sortiment på Fespamässan 14-17 maj i München.

Avery Dennison tillsammans med Mactac presenterar produkter inom signage, inredning och arkitektur på Fespamässan. Bland nyheterna finns en serie överlaminat och en vinylserie för signage.

Avery Dennison ställer ut sina produkter på Fespa i sällskap av Mactac Europe som företaget förvärvade 2016. I företagens produktportföljer finns laminat, folier och skyddsfilmer för olika segment – arkitektur, inredning och car wrapping med mera. Oliver Guenther, marknadschef på Avery Dennison, säger att deras lösningar hjälper designer och montörer att höja ribban för vad som är möjligt.

– För att verkligen göra skillnad krävs både kreativitet från grafikproffs och rätt prestanda på materialen de använder. Vi älskar att få respons från våra kunder för att säkerställa att vårt ambitiösa forsknings- och utvecklingsprogram uppfyller deras behov, säger han i ett pressmeddelande.

I utställningen på Fespa ställer de ut printbara folier och laminat, car wrapping-folier och skyddsfilmer för fordon. Enligt företaget kommer de även att visa banbrytande fönsterfilmer, en helt ny vinylserie för signage samt innovationer och produkter speciellt riktade till utryckningsfordon. En av höjdpunkterna som Avery Dennison lyfter fram är en serie överlaminat, DOL 1400Z,  som har uppgraderats med förbättrad transparens och utsträckningsförmåga, upp till 220 procent. Versioner finns tillgängliga med lyster, glans och matt utseende för car wrapping och applicering på mer krävande 3d-applikationer.

I Mactacs utbud för interiörs- och retailbranschen finns golvgrafik som har fått ett tillägg med en folie med inkluderat halkskydd, JT 8300 DOT. Det är en printbar folie som inte kräver laminat. Enligt tillverkaren är den så pass lättmonterad att även personer utan förkunskap kan applicera den.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafiska Företagen tar strid med reformpaket

Grafiska Företagen, Citymail och 21 Grams som ingår i initiativet Arena för framtidens distribution fortsätter med svidande kritik mot statliga Postnord som de menar utnyttjar sin dominerande ställning och motarbetar en sund konkurrens. Fem politiska reformförslag har lagts fram för att begränsa Postnords ställning på produktions- och distributionsmarknaden.

Publicerat av: