Vässat utbud med golvgrafik och wrappingfolier

Avery Dennison och Mactac visar nyheter i sina sortiment på Fespamässan 14-17 maj i München.

Avery Dennison tillsammans med Mactac presenterar produkter inom signage, inredning och arkitektur på Fespamässan. Bland nyheterna finns en serie överlaminat och en vinylserie för signage.

Avery Dennison ställer ut sina produkter på Fespa i sällskap av Mactac Europe som företaget förvärvade 2016. I företagens produktportföljer finns laminat, folier och skyddsfilmer för olika segment – arkitektur, inredning och car wrapping med mera. Oliver Guenther, marknadschef på Avery Dennison, säger att deras lösningar hjälper designer och montörer att höja ribban för vad som är möjligt.

– För att verkligen göra skillnad krävs både kreativitet från grafikproffs och rätt prestanda på materialen de använder. Vi älskar att få respons från våra kunder för att säkerställa att vårt ambitiösa forsknings- och utvecklingsprogram uppfyller deras behov, säger han i ett pressmeddelande.

I utställningen på Fespa ställer de ut printbara folier och laminat, car wrapping-folier och skyddsfilmer för fordon. Enligt företaget kommer de även att visa banbrytande fönsterfilmer, en helt ny vinylserie för signage samt innovationer och produkter speciellt riktade till utryckningsfordon. En av höjdpunkterna som Avery Dennison lyfter fram är en serie överlaminat, DOL 1400Z,  som har uppgraderats med förbättrad transparens och utsträckningsförmåga, upp till 220 procent. Versioner finns tillgängliga med lyster, glans och matt utseende för car wrapping och applicering på mer krävande 3d-applikationer.

I Mactacs utbud för interiörs- och retailbranschen finns golvgrafik som har fått ett tillägg med en folie med inkluderat halkskydd, JT 8300 DOT. Det är en printbar folie som inte kräver laminat. Enligt tillverkaren är den så pass lättmonterad att även personer utan förkunskap kan applicera den.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: 

Ny studie: Så upplever företag hållbarhetsarbetet

56 procent av tillfrågade europeiska företag upplever det som kämpigt att göra gröna investeringar eftersom andra affärsproblem ses som mer krävande. Och bara en tredjedel av företagens chefer ser den digitala transformationen som en möjliggörare för mer hållbara affärsmetoder. Det framgår i en ny Ricoh-studie.

Publicerat av: 

Canon sätter standard för CAD-utskrifter

Canons nya storformatsskrivare för CAD-ritningar och affischutskrifter i färg täpper till luckan tillverkaren haft när det gäller att nå kunder i låg- och mellansegmentet.
– Man har tagit de bästa bitarna från Canons produktionsperspektiv och gjort det i en ny smidig kompakt lösning. Den här kommer vi definitivt se mer av på marknaden i sitt segment, säger Matteus Celinski, Sverigechef hos Canon.

Publicerat av: