De sätter displayer på dryckesskyltar

Motion Displays teknik integrerad med iSEE:s APEX dryckeshållare.

Motion Display integrerar sina blinkande e-pappersskyltar i iSEE Store innovations dryckeshållare för butiker. Motion Displays vd Anna Engholm ser samarbetet som en stor möjlighet. 

Motion Displays teknik för e-pappersskyltar. Foto via Motion Display

Motion Displays teknik för e-pappersskyltar. Foto via Motion Display

Motion Display, som är en global tillverkare av skyltar inom detaljhandeln, ingår partnerskap med amerikanska iSEE Store Innovations, som fokuserar på utrustning för marknadsföring i butik. Motion Display har utvecklat en blinkande e-pappersskylt som ska pryda iSEE APEX dryckeshållare.

– En av de saker som våra kunder uppskattar mest med APEX är möjligheten att kombinera våra dryckeshållare med marknadsföring av sina respektive varumärken. Med Motion Displays digitala skyltar förstärks kundens varumärke ytterligare, berättar John Thomas, vice vd för industriutveckling på iSEE.

Så många tar köpbeslut i butiken

Enligt NACS Speed Metrics Research tas 70 procent av alla kunders köpbeslut i butiken, skriver Motion Display i ett pressutskick. Detta är en av anledningarna till att båda företagen har satsat på just marknadsföring i butiker – och framför allt på rörliga butiksformat.

Anna Engholm. Foto via Motion Display

Anna Engholm. Foto via Motion Display

På sin hemsida förklarar Motion Display att tekniken baseras på en svartvit e-pappersskylt med ett transparent färgutskrift på toppen.

Växla svart och vitt

Displayen är tillverkad av elektroniskt bläck, på ett underliggande lager med definierade delar. Dessa kan sedan styras individuellt och växla mellan svart och vitt, som blir själva animationen.

– Vi ser detta som en stor möjlighet eftersom det redan finns drygt 500 000 iSEE APEX dryckeshållare installerade och dryckesföretag är redan mycket viktiga kunder för oss, säger Anna Engholm, vd på Motion Display.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *