De sätter displayer på dryckesskyltar

PUBLICERAD: 2 maj 2019
UPPDATERAD: 2 maj
Motion Displays teknik integrerad med iSEE:s APEX dryckeshållare.

Motion Display integrerar sina blinkande e-pappersskyltar i iSEE Store innovations dryckeshållare för butiker. Motion Displays vd Anna Engholm ser samarbetet som en stor möjlighet. 

Motion Displays teknik för e-pappersskyltar. Foto via Motion Display
Motion Displays teknik för e-pappersskyltar. Foto via Motion Display

Motion Display, som är en global tillverkare av skyltar inom detaljhandeln, ingår partnerskap med amerikanska iSEE Store Innovations, som fokuserar på utrustning för marknadsföring i butik. Motion Display har utvecklat en blinkande e-pappersskylt som ska pryda iSEE APEX dryckeshållare.

– En av de saker som våra kunder uppskattar mest med APEX är möjligheten att kombinera våra dryckeshållare med marknadsföring av sina respektive varumärken. Med Motion Displays digitala skyltar förstärks kundens varumärke ytterligare, berättar John Thomas, vice vd för industriutveckling på iSEE.

Så många tar köpbeslut i butiken

Enligt NACS Speed Metrics Research tas 70 procent av alla kunders köpbeslut i butiken, skriver Motion Display i ett pressutskick. Detta är en av anledningarna till att båda företagen har satsat på just marknadsföring i butiker – och framför allt på rörliga butiksformat.

Anna Engholm. Foto via Motion Display
Anna Engholm. Foto via Motion Display

På sin hemsida förklarar Motion Display att tekniken baseras på en svartvit e-pappersskylt med ett transparent färgutskrift på toppen.

Växla svart och vitt

Displayen är tillverkad av elektroniskt bläck, på ett underliggande lager med definierade delar. Dessa kan sedan styras individuellt och växla mellan svart och vitt, som blir själva animationen.

– Vi ser detta som en stor möjlighet eftersom det redan finns drygt 500 000 iSEE APEX dryckeshållare installerade och dryckesföretag är redan mycket viktiga kunder för oss, säger Anna Engholm, vd på Motion Display.

Senaste nytt

Original Tryckeri växer med förvärv

Norrländsk tryckeriaffär får Originalkoncernen att expandera med skyltbolag.

Orginal-b

Color Systems har Roland XP-640 på frukostmenyn

Återförsäljaren Color Systems ordnar ett frukostseminarium med visning av nya storformatsskrivaren Roland TrueVIS XP-640.

DSC_9193

Kodak lanserar högkvalitativt posterpapper

Kodak production satin poster paper, 200gsm är ett bestruket semimatt papper med silkeskänsla som ger skarpa fotografiska bilder.

KODAK-Production-Satin-Poster-Paper-head-beskuren

Grafiska Företagen uppmanar regeringen att sälja Strålfors

Grafiska Företagen menar att ägarförhållandet snedvrider konkurrensen och att Postnords ägande av tryckeriet Strålfors bör avvecklas utan dröjsmål.

Eva-Gluckman-beskuren

Läs vidare

Vägskäl för Blinkfyrar: Byter vd och skapar nytt bolag

Förändringar på väg hos stor vägmärkesproducent.

FotoJet---2025-02-03T143217.324

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.

LGE-picture_tcm96-86922

Rullande reklamenhet uppmanar Stockholmare att skydda sig sexuellt

Print, ledskyltar, ljud och foliering på "street tv-bil".

berlingo

Zeta Display i jätteaffär med Arlanda Express

– Vi är oerhört stolta över att Arlanda Express har valt oss som en långsiktig affärspartner, säger Anders Olin, vd och koncernchef.

FotoJet-(97)