De sätter displayer på dryckesskyltar

PUBLICERAD: 2 maj 2019
UPPDATERAD: 2 maj
Motion Displays teknik integrerad med iSEE:s APEX dryckeshållare.

Motion Display integrerar sina blinkande e-pappersskyltar i iSEE Store innovations dryckeshållare för butiker. Motion Displays vd Anna Engholm ser samarbetet som en stor möjlighet. 

Motion Displays teknik för e-pappersskyltar. Foto via Motion Display
Motion Displays teknik för e-pappersskyltar. Foto via Motion Display

Motion Display, som är en global tillverkare av skyltar inom detaljhandeln, ingår partnerskap med amerikanska iSEE Store Innovations, som fokuserar på utrustning för marknadsföring i butik. Motion Display har utvecklat en blinkande e-pappersskylt som ska pryda iSEE APEX dryckeshållare.

– En av de saker som våra kunder uppskattar mest med APEX är möjligheten att kombinera våra dryckeshållare med marknadsföring av sina respektive varumärken. Med Motion Displays digitala skyltar förstärks kundens varumärke ytterligare, berättar John Thomas, vice vd för industriutveckling på iSEE.

Så många tar köpbeslut i butiken

Enligt NACS Speed Metrics Research tas 70 procent av alla kunders köpbeslut i butiken, skriver Motion Display i ett pressutskick. Detta är en av anledningarna till att båda företagen har satsat på just marknadsföring i butiker – och framför allt på rörliga butiksformat.

Anna Engholm. Foto via Motion Display
Anna Engholm. Foto via Motion Display

På sin hemsida förklarar Motion Display att tekniken baseras på en svartvit e-pappersskylt med ett transparent färgutskrift på toppen.

Växla svart och vitt

Displayen är tillverkad av elektroniskt bläck, på ett underliggande lager med definierade delar. Dessa kan sedan styras individuellt och växla mellan svart och vitt, som blir själva animationen.

– Vi ser detta som en stor möjlighet eftersom det redan finns drygt 500 000 iSEE APEX dryckeshållare installerade och dryckesföretag är redan mycket viktiga kunder för oss, säger Anna Engholm, vd på Motion Display.

Läs vidare

Kan bli den största europeiska Fespa-mässan någonsin

FESPA och European Sign Expo 2024 är bara dagar bort, och mässorna förbereder sig för att visa sina senaste produkter och lösningar inom skyltning och visuell kommunikation.
European_Sign_Expo-800x532-1

Modersmålet en fördel i kampen om kunderna

Många kunder uppskattar att medarbetarna på Detalj Reklam & Tryckeri kan turkiska. Just språket kan vara en affärsmässig fördel. Samtidigt har tryckeriet nästan inga svenska kunder.
collage-linne-detalj-reklam

Efter konkurserna: Brand Factory förvärvar konkurrenter

Knappt har dammet lagt sig efter konkursen av Brand Factory Print och dess moderbolag innan systerbolaget Brand Factory Scandinavia öppnar plånboken. Företaget förvärvar nu två firmor inom ljusreklam och skyltning.
imagon-miehet-kyltti-800

Zeta Display och Dooh Click finalister i Digital Signage Awards

Digital Signage Awards har utsett finalisterna till 2024 års tävling. Bland de nominerade finns de digitala skyltföretagen Dooh Click och Zeta Display från Sverige.
FotoJet-(29)

Senaste nytt

Textiltryck utan för- och efterbehandling

Epson lanserar nu Monna Lisa ML-13000, en direct-to-fabric-skrivare som kan printa direkt på tyget i en enda process utan separat för- eller efterbehandling.
ML-13000 ver 2

Horizon vänder blad med tre nya samarbeten

Efterbehandlingsleverantören Horizon skriver nya kapitel med tre färska samarbeten. Nu kan de hjälpa tryckerier från tryck till färdig bok i både mjuk- eller hårdpärm.
FotoJet-(82)

Helautomatiskt skärsystem som förflyttar gränserna

Elitron bjuder under Drupa in till en förhandstitt på den uppgraderade Kombo TAV – ett anmärkningsvärt framsteg inom digital skärteknik.
elitron_01

Mjukvarusamarbete för bättre flyt

ECO3 och eProductivity Software (ePS) har ingått ett strategiskt partnerskap med målet att ta automationen hos tryckerierna till nästa nivå.
ECO3 ePS