Namnbyte ska markera en ny era

– I takt med den ökade digitaliseringen, så uppstår samtidigt ett ökat behov för företag att också visualisera sina varumärken rent fysiskt, säger Gitta Hertzman Pérez, vd och varumärkesstrateg hos WonderBrand som står bakom omprofileringen.

– I takt med den ökade digitaliseringen, så uppstår samtidigt ett ökat behov för företag att också visualisera sina varumärken rent fysiskt, säger Gitta Hertzman Pérez, vd och varumärkesstrateg hos Wonderbrand som står bakom omprofileringen.

Olympus AB, som gör profilprodukter, byter namn till BrandSome AB. Namnet ska markera en ny era för företaget, med ett bredare sortiment och framtida planerade förvärv. 

Efter 27 år under namnet Olympus AB genomför företaget nu ett namnbyte till Brandsome. Detta efter att företaget investerat kraftigt i bolaget de senaste året.

M<span class="">attias Westholm, vd på Brandsome.</span>

Mattias Westholm, vd på Brandsome.

Ny varumärkesstrategi

Anledningen till den nya varumärkesstrategin är främst att företaget nyligen bytt affärssystem för att lättare kunna skala upp verksamheten och satsat på en helt ny webbshopsplattform för vissa avtalskunder. Även Göteborgskontoret har genomgått en flytt till nya lokaler.

– Vi har tydliga tillväxtambitioner, där utvecklingen ska komma såväl genom organisk tillväxt som genom nya spännande företagsförvärv, säger Olle Nordbäck, styrelseordförande i Brandsome och vd för bolagets ägare Perthon Group.

Sticker ut i mediebruset

Namnbytet innebär ett helt nytt grafiskt uttryck som enligt vd:n Mattias Westholm, ska sticka ut i dagens mediebrus. Bakom den nya profileringen står varumärkesbyrån Wonderbrand.

– Namnbytet manifesterar att vi nu går in i en helt ny era. Själva namnbytet är bara toppen av ett isberg. Vi tror väldigt mycket på både branschens framtid och på vår egen konkurrenskraft – och vi har stora planer för framtiden, berättar Mattias Westholm och utvecklar: 

– Med vår nya profil blir vi charmigare än förut, så visst kan man läsa in ”Handsome” som en liten göteborgsvits om man vill. Men framför allt är det en deskriptiv förklaring på vad vi gör. Vi ställer frågan: Vad kan vi branda för dig för att hjälpa dig stärka din konkurrenskraft?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafiska Företagen tar strid med reformpaket

Grafiska Företagen, Citymail och 21 Grams som ingår i initiativet Arena för framtidens distribution fortsätter med svidande kritik mot statliga Postnord som de menar utnyttjar sin dominerande ställning och motarbetar en sund konkurrens. Fem politiska reformförslag har lagts fram för att begränsa Postnords ställning på produktions- och distributionsmarknaden.

Publicerat av: