
Olympus AB, som gör profilprodukter, byter namn till BrandSome AB. Namnet ska markera en ny era för företaget, med ett bredare sortiment och framtida planerade förvärv.
Efter 27 år under namnet Olympus AB genomför företaget nu ett namnbyte till Brandsome. Detta efter att företaget investerat kraftigt i bolaget de senaste året.

Ny varumärkesstrategi
Anledningen till den nya varumärkesstrategin är främst att företaget nyligen bytt affärssystem för att lättare kunna skala upp verksamheten och satsat på en helt ny webbshopsplattform för vissa avtalskunder. Även Göteborgskontoret har genomgått en flytt till nya lokaler.
– Vi har tydliga tillväxtambitioner, där utvecklingen ska komma såväl genom organisk tillväxt som genom nya spännande företagsförvärv, säger Olle Nordbäck, styrelseordförande i Brandsome och vd för bolagets ägare Perthon Group.
Sticker ut i mediebruset
Namnbytet innebär ett helt nytt grafiskt uttryck som enligt vd:n Mattias Westholm, ska sticka ut i dagens mediebrus. Bakom den nya profileringen står varumärkesbyrån Wonderbrand.
– Namnbytet manifesterar att vi nu går in i en helt ny era. Själva namnbytet är bara toppen av ett isberg. Vi tror väldigt mycket på både branschens framtid och på vår egen konkurrenskraft – och vi har stora planer för framtiden, berättar Mattias Westholm och utvecklar:
– Med vår nya profil blir vi charmigare än förut, så visst kan man läsa in ”Handsome” som en liten göteborgsvits om man vill. Men framför allt är det en deskriptiv förklaring på vad vi gör. Vi ställer frågan: Vad kan vi branda för dig för att hjälpa dig stärka din konkurrenskraft?