Smartsign ser ökning hos arbetsgivare

Maria Dahlström, tillförordnad vd på Smartsign sedan mars 2019.

Maria Dahlström, tillförordnad vd på Smartsign sedan mars 2019.

Smartsign ser en ökning bland företag som vill investera i digitala skärmar för internkommunikation. 

Programvaruföretaget Smartsign i Dalarna ser en stark ökning i försäljningen under första kvartalet 2019. Detta i jämförelse med förra årets siffror från samma period. Företaget ökade sin omsättning med 30 procent och ser att efterfrågan efter deras digitala lösningar är stort i Norden och i norra Europa.

Det segment där de ser den störst efterfrågan är internkommunikation. smartsign

– Arbetsgivarna vill nå ut till sina medarbetare på ett snabbt och enkelt sätt och då är en digital skärm perfekt. Det blir lättare att nå ut genom bruset av information och en bra kommunikation engagerar personalen, säger Maria Dahlström.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: