Smartsign ser ökning hos arbetsgivare

Maria Dahlström, tillförordnad vd på Smartsign sedan mars 2019.

Maria Dahlström, tillförordnad vd på Smartsign sedan mars 2019.

Smartsign ser en ökning bland företag som vill investera i digitala skärmar för internkommunikation. 

Programvaruföretaget Smartsign i Dalarna ser en stark ökning i försäljningen under första kvartalet 2019. Detta i jämförelse med förra årets siffror från samma period. Företaget ökade sin omsättning med 30 procent och ser att efterfrågan efter deras digitala lösningar är stort i Norden och i norra Europa.

Det segment där de ser den störst efterfrågan är internkommunikation. smartsign

– Arbetsgivarna vill nå ut till sina medarbetare på ett snabbt och enkelt sätt och då är en digital skärm perfekt. Det blir lättare att nå ut genom bruset av information och en bra kommunikation engagerar personalen, säger Maria Dahlström.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafiska Företagen tar strid med reformpaket

Grafiska Företagen, Citymail och 21 Grams som ingår i initiativet Arena för framtidens distribution fortsätter med svidande kritik mot statliga Postnord som de menar utnyttjar sin dominerande ställning och motarbetar en sund konkurrens. Fem politiska reformförslag har lagts fram för att begränsa Postnords ställning på produktions- och distributionsmarknaden.

Publicerat av: