Smartsign ser ökning hos arbetsgivare

Maria Dahlström, tillförordnad vd på Smartsign sedan mars 2019.

Maria Dahlström, tillförordnad vd på Smartsign sedan mars 2019.

Smartsign ser en ökning bland företag som vill investera i digitala skärmar för internkommunikation. 

Programvaruföretaget Smartsign i Dalarna ser en stark ökning i försäljningen under första kvartalet 2019. Detta i jämförelse med förra årets siffror från samma period. Företaget ökade sin omsättning med 30 procent och ser att efterfrågan efter deras digitala lösningar är stort i Norden och i norra Europa.

Det segment där de ser den störst efterfrågan är internkommunikation. smartsign

– Arbetsgivarna vill nå ut till sina medarbetare på ett snabbt och enkelt sätt och då är en digital skärm perfekt. Det blir lättare att nå ut genom bruset av information och en bra kommunikation engagerar personalen, säger Maria Dahlström.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Heidi Graff: ”Redan en stor framgång”

RR Print laddar med sina partner inför etikettmässan Labelexpo i Bryssel. Ur sortimentet visar företaget fördelarna med nya uv-flexofärgerna Pure Tone och Pure Aqua.
– De är redan en stor framgång och lanseringen av den nya serien cementerar helt enkelt vår status som en innovativ färgleverantör på marknaden.

Publicerat av: 

Rekord i utställare: ”Det kommer bli årets stora händelse”

Vi tar ett förhandssnack med mässgeneralen Lis Lykke inför Sign, Print&Pack-mässan i danska Odense.
– Vi kan redan nu berätta att vi återigen slår rekord i antalet utställare, säger mässgeneral Lis Lykke.

Publicerat av: