Smartsign ser ökning hos arbetsgivare

Maria Dahlström, tillförordnad vd på Smartsign sedan mars 2019.

Maria Dahlström, tillförordnad vd på Smartsign sedan mars 2019.

Smartsign ser en ökning bland företag som vill investera i digitala skärmar för internkommunikation. 

Programvaruföretaget Smartsign i Dalarna ser en stark ökning i försäljningen under första kvartalet 2019. Detta i jämförelse med förra årets siffror från samma period. Företaget ökade sin omsättning med 30 procent och ser att efterfrågan efter deras digitala lösningar är stort i Norden och i norra Europa.

Det segment där de ser den störst efterfrågan är internkommunikation. smartsign

– Arbetsgivarna vill nå ut till sina medarbetare på ett snabbt och enkelt sätt och då är en digital skärm perfekt. Det blir lättare att nå ut genom bruset av information och en bra kommunikation engagerar personalen, säger Maria Dahlström.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Första nordiska grafiska Corona rapporten

Danska grafiska organisationen Grakom (ej att förväxla med svenska Grafkom) presenterar de första siffrorna över hur medlemmarna har drabbats av Corona. I korthet kan sägas att de tappat en tredjedel av omsättningen under andra kvartalet. Skillnaderna är dock betydande. Medan leverantörer talar om närmast stillastående maskinförsäljning och promotionföretagen haft det mycket tufft, så har etikettillverkarna […]

Publicerat av: 

Fespa flyttar till Holland

Fespamässan flyttas än en gång. Fespa har haft ett besvärligt år. Först tvingades man ställa in årets mässa i Madrid, på grund av Corona. Sedan flyttade man mässan till oktober i år, då det bedömdes att det skulle vara säkrare. Fortfarande i Madrid. Nu har ett nytt beslut fattats. Nästa Fespamässa blir 9-12 mars 2021 […]

Publicerat av: