Smartsign ser ökning hos arbetsgivare

PUBLICERAD: 3 juni 2019
UPPDATERAD: 3 juni
Maria Dahlström, tillförordnad vd på Smartsign sedan mars 2019.
Maria Dahlström, tillförordnad vd på Smartsign sedan mars 2019.

Smartsign ser en ökning bland företag som vill investera i digitala skärmar för internkommunikation. 

Programvaruföretaget Smartsign i Dalarna ser en stark ökning i försäljningen under första kvartalet 2019. Detta i jämförelse med förra årets siffror från samma period. Företaget ökade sin omsättning med 30 procent och ser att efterfrågan efter deras digitala lösningar är stort i Norden och i norra Europa.

Det segment där de ser den störst efterfrågan är internkommunikation. smartsign

– Arbetsgivarna vill nå ut till sina medarbetare på ett snabbt och enkelt sätt och då är en digital skärm perfekt. Det blir lättare att nå ut genom bruset av information och en bra kommunikation engagerar personalen, säger Maria Dahlström.

Läs vidare

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.

LGE-picture_tcm96-86922

Rullande reklamenhet uppmanar Stockholmare att skydda sig sexuellt

Print, ledskyltar, ljud och foliering på "street tv-bil".

berlingo

Zeta Display i jätteaffär med Arlanda Express

– Vi är oerhört stolta över att Arlanda Express har valt oss som en långsiktig affärspartner, säger Anders Olin, vd och koncernchef.

FotoJet-(97)

Kan bli den största europeiska Fespa-mässan någonsin

FESPA och European Sign Expo 2024 är bara dagar bort, och mässorna förbereder sig för att visa sina senaste produkter och lösningar inom skyltning och visuell kommunikation.

European_Sign_Expo-800x532-1

Senaste nytt

VBS satsar på DTF, lasergravering och nya skärbord

Sign&Print besökte Borås för att få veta mer om iECHOs nya skärbord och upptäckte samtidigt flera andra spännande nyheter från återförsäljaren VBS.

DSC_8061

Grafiska Företagen: Generellt sett ganska dystert på marknaden

Eva Glückman, vd för Grafiska Företagen, var en av talarna när Svenska Kartongföreningen hade sitt årsmöte på Grand Hotel i Lund nyligen. Hon gav en bild av hur medlemsföretagen ser på konjunkturläget och om man har en positiv eller negativ syn på framtiden.

Evax

Ny teknik för flexibelt tryck på e-handelsförpackningar

Sealed Air har lanserat ett nytt on-demand-utskriftssystem som levererar skräddarsydda utskrifter i sent skede på sekundär- och transportförpackningar.

BeautyBoxIpack2x

Heidelberg: Nu kommer AI-revolutionen till tryckbranschen

Sign&Print på plats på "Home of Print" hos Heidelberg: ✓AI-styrda flöden tar besluten i tryckerierna från 2025 ✓Digitalpressen Jetpress 50 ✓Förpackningspressen Boardmaster

DSC_7868