Nu dubblar de hastigheten

Roger Wiig är nordisk försäljningschef för affärsområdet industrial printing på Konica Minolta.

Roger Wiig är nordisk försäljningschef för affärsområdet industrial printing på Konica Minolta.

Etikettutskrift är hetare än någonsin och nu lanserar Konica Minolta en snabb efterträdare till den populära AccurioLabel 190.

Digitaltryck av etiketter i mindre upplagor istället för att flexotrycka är en snabbare och mer ekonomisk tryckmetod. Detta har Konica Minolta i försäljningen av sin AccurioLabel 190 och bizhub Press C71cf. Sedan lanseringen av etikettmaskinen har den sålt bra i Europa med över 250 installationer. Under en kort tid har den enligt företaget blivit en av marknadens mest sålda etikettskrivare.

Tillväxt för kunden

Roger Wiig är nordisk försäljningschef för industrial printing på Konica Minolta och säger:

– Vi lanserar nu en ny modell för utskrift av etiketter: AccurioLabel 230. Eftersom maskinen är väldigt snabb så ökar produktiviteten hos kunden ytterligare. Maskinen har snabbt visat sig vara väldigt operativt stabil, vilket vi vet att våra kunder uppskattar. Nu kan du snabbt producera etiketter av toppkvalitet. Detta skapar möjligheter för tillväxt och lönsamhet för våra kunder. Det är en mycket spännande marknad för framtiden.

Nya och snabbare AccurioLabel 230. 

Nya och snabbare AccurioLabel 230.

Flera förbättringar

Ett antal produktivitets- och kvalitetsförbättringar har gjorts i den nya modellen. Hastigheten ökar från 13,5 till 23,4 meter per minut. Rulle till rulle-systemet har förbättrats med en snabbare uppstart och med en noggrann bildregistrering.

Maskinen stödjer nu både mediebredder på 250 och 330 millimeter med en rulldiameter upp till 620 millimeter. Konica Minolta levererar en komplett lösning inkluderat ett arbetsflödesprogram och en konverterade från kända GM.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


De går grönt med polyestermaterial för digitaltryck

A.Berger Textiles har en lång historia, men från 1980-talet har företaget lagt fokus på polyestertextilier och en egen teknik att bestryka dem för digitaltryck. På Fespa la de ett extra fokus på polyestermaterial av återvunnen pet och sitt periodiska system som ska förenkla för kunder att beställa produkter i sortimentet.

Publicerat av: 

Bildspel: Andra dagen på Fespa

Efter en relativt lugn start på Fespa Global Print Expo så blev den andra dagen betydligt mer fartfylld med fler besökare i gångarna och montrarna. Såväl utställare som besökare vittnade om positiva tongångar och framtidstro efter en tuff tid under pandemin. Fespa-mässan pågår till fredag den 15 oktober.

Publicerat av: