Nu dubblar de hastigheten

PUBLICERAD: 13 juni 2019
UPPDATERAD: 13 juni
Roger Wiig är nordisk försäljningschef för affärsområdet industrial printing på Konica Minolta.
Roger Wiig är nordisk försäljningschef för affärsområdet industrial printing på Konica Minolta.

Etikettutskrift är hetare än någonsin och nu lanserar Konica Minolta en snabb efterträdare till den populära AccurioLabel 190.

Digitaltryck av etiketter i mindre upplagor istället för att flexotrycka är en snabbare och mer ekonomisk tryckmetod. Detta har Konica Minolta i försäljningen av sin AccurioLabel 190 och bizhub Press C71cf. Sedan lanseringen av etikettmaskinen har den sålt bra i Europa med över 250 installationer. Under en kort tid har den enligt företaget blivit en av marknadens mest sålda etikettskrivare.

Tillväxt för kunden

Roger Wiig är nordisk försäljningschef för industrial printing på Konica Minolta och säger:

– Vi lanserar nu en ny modell för utskrift av etiketter: AccurioLabel 230. Eftersom maskinen är väldigt snabb så ökar produktiviteten hos kunden ytterligare. Maskinen har snabbt visat sig vara väldigt operativt stabil, vilket vi vet att våra kunder uppskattar. Nu kan du snabbt producera etiketter av toppkvalitet. Detta skapar möjligheter för tillväxt och lönsamhet för våra kunder. Det är en mycket spännande marknad för framtiden.

Nya och snabbare AccurioLabel 230. 
Nya och snabbare AccurioLabel 230.
Flera förbättringar

Ett antal produktivitets- och kvalitetsförbättringar har gjorts i den nya modellen. Hastigheten ökar från 13,5 till 23,4 meter per minut. Rulle till rulle-systemet har förbättrats med en snabbare uppstart och med en noggrann bildregistrering.

Maskinen stödjer nu både mediebredder på 250 och 330 millimeter med en rulldiameter upp till 620 millimeter. Konica Minolta levererar en komplett lösning inkluderat ett arbetsflödesprogram och en konverterade från kända GM.

Läs vidare

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5

Landa Printing överraskade stort på Drupas presskonferens

Med överraskande försäljningssiffror och presentationen av två nya tryckmaskiner var Landa en av de stora överraskningarna på Pre-Drupa Press Briefing i Düsseldorf i slutet av mars. Sign&Print var där.
Landa_01

Senaste nytt

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5