Nu dubblar de hastigheten

Roger Wiig är nordisk försäljningschef för affärsområdet industrial printing på Konica Minolta.

Roger Wiig är nordisk försäljningschef för affärsområdet industrial printing på Konica Minolta.

Etikettutskrift är hetare än någonsin och nu lanserar Konica Minolta en snabb efterträdare till den populära AccurioLabel 190.

Digitaltryck av etiketter i mindre upplagor istället för att flexotrycka är en snabbare och mer ekonomisk tryckmetod. Detta har Konica Minolta i försäljningen av sin AccurioLabel 190 och bizhub Press C71cf. Sedan lanseringen av etikettmaskinen har den sålt bra i Europa med över 250 installationer. Under en kort tid har den enligt företaget blivit en av marknadens mest sålda etikettskrivare.

Tillväxt för kunden

Roger Wiig är nordisk försäljningschef för industrial printing på Konica Minolta och säger:

– Vi lanserar nu en ny modell för utskrift av etiketter: AccurioLabel 230. Eftersom maskinen är väldigt snabb så ökar produktiviteten hos kunden ytterligare. Maskinen har snabbt visat sig vara väldigt operativt stabil, vilket vi vet att våra kunder uppskattar. Nu kan du snabbt producera etiketter av toppkvalitet. Detta skapar möjligheter för tillväxt och lönsamhet för våra kunder. Det är en mycket spännande marknad för framtiden.

Nya och snabbare AccurioLabel 230. 

Nya och snabbare AccurioLabel 230.

Flera förbättringar

Ett antal produktivitets- och kvalitetsförbättringar har gjorts i den nya modellen. Hastigheten ökar från 13,5 till 23,4 meter per minut. Rulle till rulle-systemet har förbättrats med en snabbare uppstart och med en noggrann bildregistrering.

Maskinen stödjer nu både mediebredder på 250 och 330 millimeter med en rulldiameter upp till 620 millimeter. Konica Minolta levererar en komplett lösning inkluderat ett arbetsflödesprogram och en konverterade från kända GM.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Bestruket papper ökar tilltron

Kraftigare och finare bestruket papper ökar både läsbarhet, kvalitetskänsla och förmåga att återge resultatet. Det har framkommit i en amerikansk studie.   Neurologen doktor David Eagleman på Baylor College of Medicine’s laboratorium för perception har genomfört en studie där försökspersonerna fick läsa en broschyr för ett fiktivt företag.

Publicerat av: