Heidelberg växlar upp digital satsning med förvärv

Den nya plattformen ska vara tillgänglig för branschens leverantörer, som alla ska kunna skapa appar och dela via Heidelbergs nya plattform.

Heidelberg tar ytterligare steg i sin digitala satsning. Nu förvärvar de det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain, som ska hjälpa företaget utveckla sin app för tryckerier. 

Med den nya kompetens som Crispy Mountain för med sig, vill Heidelberg utveckla en ny plattform, HEI.OS, för grafiska företag. Denna ska fungera som en app-store för tryckerier. Plattformen kommer vara öppen för alla tillverkare inom industrin och via tredjepartsleverantörer kommer dessa kunna erbjuda skräddarsydda erbjudanden. 

– Förvärvet av Crispy Mountain är ett ytterligare steg i den snabba expansionen av molnbaserade digitala applikationer som faktureras på användningsbasis, säger professor Ulrich Hermann, ledamot i styrelsen för livscykellösningar och digitalchef på Heidelberg.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


De går grönt med polyestermaterial för digitaltryck

A.Berger Textiles har en lång historia, men från 1980-talet har företaget lagt fokus på polyestertextilier och en egen teknik att bestryka dem för digitaltryck. På Fespa la de ett extra fokus på polyestermaterial av återvunnen pet och sitt periodiska system som ska förenkla för kunder att beställa produkter i sortimentet.

Publicerat av: 

Bildspel: Andra dagen på Fespa

Efter en relativt lugn start på Fespa Global Print Expo så blev den andra dagen betydligt mer fartfylld med fler besökare i gångarna och montrarna. Såväl utställare som besökare vittnade om positiva tongångar och framtidstro efter en tuff tid under pandemin. Fespa-mässan pågår till fredag den 15 oktober.

Publicerat av: