Heidelberg växlar upp digital satsning med förvärv

Den nya plattformen ska vara tillgänglig för branschens leverantörer, som alla ska kunna skapa appar och dela via Heidelbergs nya plattform.

Heidelberg tar ytterligare steg i sin digitala satsning. Nu förvärvar de det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain, som ska hjälpa företaget utveckla sin app för tryckerier. 

Med den nya kompetens som Crispy Mountain för med sig, vill Heidelberg utveckla en ny plattform, HEI.OS, för grafiska företag. Denna ska fungera som en app-store för tryckerier. Plattformen kommer vara öppen för alla tillverkare inom industrin och via tredjepartsleverantörer kommer dessa kunna erbjuda skräddarsydda erbjudanden. 

– Förvärvet av Crispy Mountain är ett ytterligare steg i den snabba expansionen av molnbaserade digitala applikationer som faktureras på användningsbasis, säger professor Ulrich Hermann, ledamot i styrelsen för livscykellösningar och digitalchef på Heidelberg.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Den lilla färgen i bläcket

Föreställ dig att du har en fordonspark med tio bilar. Alla kommer från olika tillverkare och varje bil körs på sitt eget, unika bränsle. Idiotiskt skulle du säkert säga. Men vad hade du sagt om det istället handlat om utskriftssystem? Här är det nämligen bläcket som alltid ger bästa resultatet – skräddarsytt för just skrivhuvudet i kombination med det valda materialet.

Publicerat av: 

Djupdyk i textiltryck

För tio år sedan var marginalerna högre på storformatstryck. Billigare och mer produktiva maskiner, billigare bläck och fler material har dock bidragit till att tryckerierna kunnat följa med i priskonkurrensen. Inget pekar heller på annat än att kostnaden för att producera kommer att fortsätta minska, i takt med att volymerna ökar. Nu kommer dessutom möjligheten att gå in på helt nya områden – som till exempel att trycka på textil. Det ska vi fördjupa oss i här.

Publicerat av: