Tryckeri satsar för att nå ny kundgrupp

Danagård Litho har sjösatt en ny inspirationssajt med fokus på att bistå med tryck till interiör- och inredningsbranschen.

Danagård Litho lanserar en ny plattform under det nya varumärket Printing Friends, med fokus på tryck för interiör. – Med satsningen vill vi rikta oss till en ny kundgrupp, säger vd:n Peter Hjelm.

Det nya varumärket Printing Friends ska via en ny plattform inspirera inredningsarkitekter och designer. Här presenteras en rad projekt där trycktekniken använts för interiör, bland annat hotellrumsinredning och i projekt för museer.

Peter Hjelm, vd på Danagård Litho ser interiörstryck som en växande marknad.

–Plattformen ska fungera som en inspirationskälla och vara en faktabaserad plattform. Med satsningen vill vi rikta oss till oss en ny kundgrupp.

Hjelm ser ljust på marknaden för tryck inom interiör.

– Det är en växande marknad där det finns mycket ogjort inom det segmentet. Vi har fördelen att vi sitter inne med expertkunskap som kundgruppen inte gör. Just nu håller vi på att bygga organisationen runt om det nya varumärket, med bland annat att anställa personal och tillägger:

– Mer information om Printing Friends kommer längre fram.

Danagård Litho har cirka 70 anställda och omsätter omkring 130 miljoner kronor. Huvudkontoret finns i Ödeshög.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Vässar inom färgmatchning och inspektionssystem

Det amerikanska företaget Baldwin Vision Systems erbjuder programvaror inom färgmatchning samt inspektionslösningar till etikett- och förpackningsproducenter. En nyhet som presenteras på Labelexpo är verktyget Guardian RTM som övervakar tryckkvaliteten i flödet i realtid. Dessutom har de skruvat på ytterligare förbättringar till programvaran Colortrack.

Publicerat av: