Reklam som rör sig i realtid

PUBLICERAD: 16 september 2019
UPPDATERAD: 16 september
 Platform161 har i samarbete med Bzzt tagit fram programmatiskt bokningsbara taxitakskyltar i realtid.
Platform161 har i samarbete med Bzzt tagit fram programmatiskt bokningsbara taxitakskyltar i realtid.

Annonseringsplattformen Platform161 och podtaxibolaget Bzzt startar ett nytt samarbete. Företag ska nu kunna abonnera tid på digitala skärmar monterade på taxibilarnas tak. Kampanjen kan då visas i realtid på specifika platser beroende på var bilarna befinner sig. 

– I dag är utomhusreklam mycket mer än bara statiskt tapetserade tavlor, och vi letar alltid efter de innovativa lösningarna och platserna. Först blev ytorna dynamiska, nu kommer på sätt och vis hela skyltar bli dynamiska, vilket öppnar upp för fler kreativa reklamlösningar, säger Carl Liverstam, Nordenchef på Platform161.

Taxibilarna kör i Stockholms innerstad och enligt företagen visar en resultatrapport, som de genomfört, att en kampanj som visats under 1 236 timmar nått cirka 663 000 Stockholmare.

– Våra eldrivna podtaxibilar kör i de kapitalstarka delarna av Stockholm och når ut direkt till storstadsmänniskorna. Oavsett vad eller var man väljer att visa upp sin reklam, tar man ett dessutom ett ställningstagande för miljön, säger Zacharias Ahlberg, sälj- och marknadschef på Bzzt.

Taxibilarna kör i Stockholms innerstad.
Taxibilarna kör i Stockholms innerstad.

Läs vidare

Kan bli den största europeiska Fespa-mässan någonsin

FESPA och European Sign Expo 2024 är bara dagar bort, och mässorna förbereder sig för att visa sina senaste produkter och lösningar inom skyltning och visuell kommunikation.
European_Sign_Expo-800x532-1

Modersmålet en fördel i kampen om kunderna

Många kunder uppskattar att medarbetarna på Detalj Reklam & Tryckeri kan turkiska. Just språket kan vara en affärsmässig fördel. Samtidigt har tryckeriet nästan inga svenska kunder.
collage-linne-detalj-reklam

Efter konkurserna: Brand Factory förvärvar konkurrenter

Knappt har dammet lagt sig efter konkursen av Brand Factory Print och dess moderbolag innan systerbolaget Brand Factory Scandinavia öppnar plånboken. Företaget förvärvar nu två firmor inom ljusreklam och skyltning.
imagon-miehet-kyltti-800

Zeta Display och Dooh Click finalister i Digital Signage Awards

Digital Signage Awards har utsett finalisterna till 2024 års tävling. Bland de nominerade finns de digitala skyltföretagen Dooh Click och Zeta Display från Sverige.
FotoJet-(29)

Senaste nytt

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm