
Annonseringsplattformen Platform161 och podtaxibolaget Bzzt startar ett nytt samarbete. Företag ska nu kunna abonnera tid på digitala skärmar monterade på taxibilarnas tak. Kampanjen kan då visas i realtid på specifika platser beroende på var bilarna befinner sig.
– I dag är utomhusreklam mycket mer än bara statiskt tapetserade tavlor, och vi letar alltid efter de innovativa lösningarna och platserna. Först blev ytorna dynamiska, nu kommer på sätt och vis hela skyltar bli dynamiska, vilket öppnar upp för fler kreativa reklamlösningar, säger Carl Liverstam, Nordenchef på Platform161.
Taxibilarna kör i Stockholms innerstad och enligt företagen visar en resultatrapport, som de genomfört, att en kampanj som visats under 1 236 timmar nått cirka 663 000 Stockholmare.
– Våra eldrivna podtaxibilar kör i de kapitalstarka delarna av Stockholm och når ut direkt till storstadsmänniskorna. Oavsett vad eller var man väljer att visa upp sin reklam, tar man ett dessutom ett ställningstagande för miljön, säger Zacharias Ahlberg, sälj- och marknadschef på Bzzt.
